درخواست به تصویر کشیدن فداکاری دانش‌آموز ایذه‌ای در کتب درسی

رشت (پانا) - دانش‌آموزان قرارگاه ملی اتحادیه انجمن‌های اسلامی، در نامه‌ای به سرپرست آموزش و پرورش با امضا اعضای استان‌ها، خواستار به تصویر کشیدن فداکاری علی لندی، دانش‌آموز ایذه‌ای در کتب درسی شدند.

کد مطلب: ۱۲۱۸۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
درخواست به تصویر کشیدن فداکاری دانش‌آموز ایذه‌ای در کتب درسی

متن نامه قرارگاه ملی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان،به شرح زیر است:

در ایام اربعین حسینی و در آغازین روز‌های ماه مهرو مهرورزی، کبوتری سبکبال از خانواده بزرگ آموزش و پرورش در امتداد خط سرخ علی اکبر حسین (ع) مهربانانه به آسمان پرکشید و خبر عروجش، شوک بزرگی به احوال همگان وارد کرد و همه را آزرده خاطر کرد، اما در برابر قضا و مشیت الهی، چاره‌ای زیباتر از رضا و تفویض امور به او نیست.
بدینوسیله مراتب تسلیت و همدردی خود را قلبا اعلام و ازحیٌِ سبحان، پروردگار مهربان، برای حضرتعالی، دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت اسلامی، خانواده گرانقدرش و تمامی داغداران، صبری سجادگونه و برای آن مهاجر الی الله، علو درجات و تحیات را خواستاریم.
امیدواریم به حرمت ایام اربعین حسینی و این ایثار حسین گونه اش در عنفوان دوره نوجوانی، مورد شفاعت حضرتش قرار بگیرد و بر سفره مولی و صاحب این شب و روز‌ها مهمان باشد انشاءالله.
این جانبان به نمایندگی از تمامی دانش آموزان عضو خانواده بزرگ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کل کشور، استدعا داریم چنانکه در هشت سال دفاع مقدس در تک تک رویداد‌ها جوانان و نوجوانان این سرزمین به سان خورشید درخشیدند؛ چون شهید فهمید‌ه ها، بهنام محمدی‌ها و هزاران لاله دیگر که نامشان همیشه هست و یادشان پابرجاست؛ زندگینامه و عمل شهادت گونه و افتخارآمیز این نوجوان آسمانی نیز در کتب درسی مکتوب گشته و مثل داستان دهقان فداکار در ذهن همه دانش آموزان این مرز و بوم ثبت و ضبط گردد؛ باشد که الگویی عملی برای آموختن رفتار انسان‌های بزرگ گردد. علی عزیزمان بزرگ مردی بود که داستان ایثارش برای همه درس آموز است.

پس از این درخواست و همچنین با دستور رئیس جمهور، مبنی بر روایت این شجاعت تاریخی نوجوان ایذه ای به زبان هنر و قلم اصحاب فرهنگ و رسانه به طوری که به عنوان اسوه ای الهام بخش برای نسل های آینده باشد، علیرضا کاظمی،سرپرست وزارت آموزش و پرورش به معاونان حوزه‌های ستادی، دستور داد تا چهار اقدام در خصوص ثبت و ماندگاری حرکت شجاعانه «شهید علی لندی» انجام دهند.

لازم به ذکر است، «درج نام و روایت ایثارگری شهید علی لندی در کتاب درسی»، «نامگذاری مدارس، در هر استان یک مدرسه به نام شهیدعلی لندی»، «جایزه ویژه دانش‌آموز شهید علی لندی، در جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری» و «تدوین کتاب زندگی نامه شهید علی لندی» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان، موارد چهارگانه‌ای است که سرپرست وزارت آموزش و پرورش، بر آن تأکید کرده است.

علی لندی،دانش آموز ایذه ای بود، که در یک حادثه آتش سوزی در خانه همسایه، جان دو زن را نجات داد؛ اما خودش دچار سوختی شدید شد و نهایتا در ۱ مهر ۱۴۰۰، به دلیل شدت سوختگی درگذشت.

خبرنگار پانا: معراج سلمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار