حضور رییس بنیاد شهید کشور در مجلس یادبود علی لندی افتخار

تهران (پانا) - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه وجود علی لندی و امثال وی برای ملت ایران یک افتخار بزرگ است، گفت این عزیزان نشان می‌دهند روحیه ایثار همچنان در کشور ما زنده است.

کد مطلب: ۱۲۱۸۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حضور رییس بنیاد شهید کشور در مجلس یادبود علی لندی افتخار

به گزارش ایرنا امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که در مجلس یادبود علی لندی در شهرستان ایذه حضور پیدا کرده بود در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ملت غیورپرور بختیاری با عرضه کردن علی لندی یک معجزه دیگر از خود نشان داد.

وی افزود: این نوجوان فداکار که در سن ۱۵ سالگی از جان خود برای نجات جان ۲ نفر می‌گذرد، نمونه بارز ایثار در کشور ما است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: خدا را برای وجود علی لندی و امثال این شهید بزرگوار شکر می‌کنیم و امیدواریم راه این غیورمردان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات شهید اعلام کردن این نوجوان در حال انجام است، افزود: امروز افتخار پیدا کردیم خدمت خانواده بزرگوار لندی برسیم تا عرض ادب و تسلیت داشته باشیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: امیدواریم خدمتگزار خوبی برای خانواده این شهید بزرگوار و سایر شهدای کشور عزیزمان باشیم.

علی لندی نوجوان ایذه‌ای روز ۱۸ شهریور پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات ۲ زن میانسال و سالخورده به آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشا آتش از آنها خود گرفتار آتش شد و با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان اعزام و بستری شد.

این نوجوان فداکار بامداد جمعه در این بیمارستان جان خود را از دست داد.

پیش از این درخواست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه این نوجوان فداکار در حکم شهید تلقی شود مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفته بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار