عشق به اربعین در هیئت موهبات موسی‌‌ بن‌ جعفر(ع) ورامین

ورامین(پانا)- اربعین (به عربی: الأربعین‎) در لغت به معنی چهلم است و در اصطلاح اسلامی، یک مراسم مذهبی شیعی است که بیستم صفر ۶۱ هجری قمری چهل روز پس از روز عاشورا، روز شهادت حضرت حسین بن (ع)علی نوه پیامبر اسلام، فرزند علی بن ابی طالب(ع) و فاطمه زهرا (س) و امام سوم شیعیان در کربلا برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۱۸۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
عشق به اربعین در هیئت موهبات موسی‌‌ بن‌ جعفر(ع) ورامین

ذاکر هیئت عزاداری موسی‌‌ بن‌ جعفر، سیدابوالفضل موسوی در گفتگو با پانا با توجه باوجود کرونا و برگزاری هئیت عزاداری امام حسین(ع) گفت: با توجه به شرایط کرونا مردم پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند و باز زدن ماسک در مراسم سیدالشهداء شرکت می‌کنند و به امید خدا که هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.

او در ادامه به پاسخ این سوال که شما به‌عنوان یک جوان ایرانی چطور می‌توانید یاور واقعی امام حسین (ع) باشید، بیان کرد: یک جوان با تفکر، یعنی فکر به کارهای درست و تأمل یعنی تحمل در سختی و با توکل بر خداوند بتواند یاور واقعی امام حسین (ع) باشد.

او گفت: این‌که خود اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) سفارش به ترک محرمات و انجام واجبات کردند، که یک جوان باید احترام به پدر و مادر را نگه دارد و نماز اول وقت را در راه سیدالشهدا(ع) و اهل‌بیت (ع) قدم بردارد و همانطور که ایشان از ما خواسته‌اند می‌توانیم امربه‌ معروف و نهی‌ از منکر انجام دهیم و با جهاد در راه خدا راه ایشان را ادامه دهیم.

سید محمد موسوی یکی دیگر از ذاکرین هیئت محبان موسی‌بن‌جعفر(ع) در ادامه تفاوت مراسمات عزاداری حسینی با سال‌های گذشته را اینگونه بیان کرد: طی این دو سه سال اخیر با وجود این ویروس منحوس خیلی‌ها از جلسه آقا سیدالشهدا(ع) جدا شدن من را یاد روایتی می‌اندازد که آقا زمانی‌که داخل خیمه نشسته بودند و گفتند که خیمه را تاریک کنید حتی چشم چشم را نمی‌دید گفتند،هر کس می‌خواهد برود و هر کس که می‌خواهد در راه سیدالشهدا(ع) بماند تا در راه خدا به شهادت برسد، خیلی‌ها رفتند و آقا را تنها گذاشتند و خیلی‌ها هم واقعاً عاشق بودند و خالصانه در رکاب آقا سیدالشهدا (ع)ماندند.

حسین تفرشی هم یکی دیگر از محبان اهل بیت(ع) در ادامه گفت و گو در پانا بیان کرد: شور حسینی مهم نیست، بلکه آن شعور حسینی است که مهم است، امام حسین (ع)برای زنده نگه داشتن اسلام جان خانواده‌اش را فدا کرد. ما اگر حضور پیدا می‌کنیم برای این است که مظلومیت امام حسین(ع)، از خودگذشتگی امام حسین (ع)را به همه مسلمانان نشان دهیم.

حیدر بابایی از اعضاء هیئت محبان موسی‌ بن‌ جعفر (ع) تصریح کرد: این حادثه‌ بزرگ به فرمایش حضرت مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان یک جریان تاریخی مطرح‌ شده، که نه‌ تنها یک حادثه ‌است؟ که ما با دو یا سه بعد واقعه عاشورا را زنده نگه می‌داریم، یک بعد آن از برگزاری هیئت‌ها به‌صورت سینه‌زنی، زنجیر زنی و اجرای تعزیه است، در بعد دیگری از آن شناخت راه امام حسین(ع) و این‌ که چگونه و برای چه ایشان قیام کردند، که ما می‌توانیم آن اهداف رو خوب بشناسیم و برای مردم تعریف کنیم و جا بندازیم که چرا امام حسین(ع) قیام کرد و هدف امام حسین(ع) چه بود، همراهان امام حسین(ع) چه کسانی بود، که با نوشتن مقالات مذهبی و اجرای تعزیه آن را به مردم نشان دهیم.

او اظهار کرد: داستان کربلا فقط به‌روز شهادت ختم نمی‌شود یک سلسله مراتبی از روزهای قبل عاشورا که از مسیر مدینه تا کربلا سراسر پند و دانش و علم است که اگر آن را ندانیم ما روز عاشورا یک سینه‌زن ساده و یک گریه‌کن ساده هستیم و آن فرامین که حضرت اباعبدالله (ع)می‌خواستند وآن ظالم ستیزی را قطع به‌ یقین یاد نمی‌گرفتیم و مملکت ما هم براساس همین فرامین‌ها و دانش‌های ابی‌عبدالله تاکنون دربرابر ظالمین که در سراسر دنیا وجود دارند ایستادگی کرده است.
او در ادامه گفت: من شخصا" سعی می‌کنم همان‌طور که ابی‌عبدالله(ع) در مسائل اجتماعی و سیاسی رفتار می‌کردند و آن را آداب می‌دانستند که در زندگی از آن استفاده کنم و خودم را به آن حال و هوا و مواردی که ابی‌عبدالله مد نظرشان بوده‌است نزدیک کنم، البته تنهاابی‌عبدالله نبودندبلکه فرامینی که از جانب خداوند به قلب مطهر حضرت پیغمبر نازل شده و سینه‌به‌سینه به اهل‌بیت(ع) انتقال پیدا کرد و حالا این بدست شیعیان علی رسیده که فقط عزادار حسین نیستند بلکه ائمه اطهار هم پیرو همان چیزی هستند که خداوند متعال بر پیامبر نازل کرد.

حسین قاضی‌خانی از اعضای هیئت محبان موسی‌بن‌جعفر(ع) در ادامه این گفت و گو گفت: هر کس با توجه به تخصص‌هایی که دارد و چیزهایی که درطول زندگی‌اش آموخته باید ببیند که در چه زمینه‌ای می‌تواند در دستگاه امام حسین علیه‌السلام خدمت کنند و ارادت خود را به امام حسین علیه‌السلام ثابت کنند، ما با توجه به تخصصی که داشتیم ازآنجایی‌ که درس طلبگی خوندم و چندین سال در این هیئت سخنرانی و مباحثی که درمورد امامان بوده‌ است در کنار عزیزان هیات داشتیم، باید بگویم با توجه به مسئولیت‌هایی که در این هیئت است تلاش کنیم که ایرادات این مراسم را بگیرم و ارادت خود را به امام حسین علیه‌السلام و چراغ اهل بیت(ع) را روشن نگه داریم که این نوعی ابراز علاقه به امام حسین (ع) است.

خبرنگاردانش‌آموز: زهرا رضا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار