رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان‌غربی:

ضرورت تطبیق ماموریت‌های سازمان دانش‌آموزی با سند تحول بنیادین

ارومیه (پانا) - رییس سازمان دانش‌آموزی آذربایجان‌غربی تطبیق مأموریت‌های این سازمان با اهداف دوره های تحصیلی منبعث از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از جمله اهداف بازمهندسی فعالیت‌های تشکیلات پیشتازان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تطبیق ماموریت‌های سازمان دانش‌آموزی با سند تحول بنیادین

حسین عباس زاده در نشست تبیین برنامه های سند تحول تشکیلات سازمان دانش آموزی که با حضور مدیرکل ، مدیران آموزش و پرورش و معاونین پرورشی مناطق و شهرستان ها برگزار شد، در رابطه با موضوع بازمهندسی فعالیت های پیشتازان گفت: این سند تحت عنوان "سند تحول تشکیلات دانش آموزی پیشتازان "که حاصل بازمهندسی اصول و فرآیندهای اجرایی تشکیلات پیشتازان، 18 خرداد ماه 1400 در نشست هیات امنای سازمان ارائه و به تصویب هیات امناء رسید و در تاریخ 17 شهریور 1400 از طرف سرپرست وزارت آموزش و پرورش به تمامی ادارات کل استانها ابلاغ شد و سازمان دانش آموزی موظف به برنامه ریزی و اجرای آن از اول سال تحصیلی هستند.

وی افزود: هر سازمان تربیتی ناگزیر به تبعیت از یک مکتب فکری است تا چارچوب فرهنگی و تربیتی آن را مشخص کرده و مبنای برنامه ریزی و اجرای فعالیت های آن قرار گیرد. سازمان دانش نیز آموزی با قشر عظیمی از دانش آموزان و نسل های آینده سروکار دارد و آنها را تحت تاثیر طرح ها ، برنامه ها و فعالیت های خود قرار می دهد از این قائده مستثنی نیست.

عباس زاده در ادامه به موضوعات و فعالیت های سازمان دانش آموزی اشاره کرد و گفت: مطابق با اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی،عهده دار وظایفی از قبیل جذب و سازماندهی دانش آموزان ،حضور در عرصه های توسعه کشور به منظور ارتقای توانمندی های فردی و اجتماعی دانش آموزان ،متناسب با مقتضیات سنی، اجتماعی و محل جغرافیایی ،مشارکت در ارتباطات بین المللی دانش آموزان و حضور در عرصه های جهانی است.

وی ادامه داد: زمینه سازی برای توسعه و مشارکت فعال دانش آموزان در عرصه های مختلف انقلاب و کشور ،به عنوان یکی از اهداف کلی و ماموریت های اصلی سازمان است. برهمین اساس این سازمان باید تلاش کند زمینه مشارکت دانش آموزان را با همه نهادها،سازمانها و بخش های اجتماعی فراهم کند و ظرفیت عظیم آنان را در موقعیت و مسیری که کشور و انقلاب بدان نیاز دارد به جریان انداخته و شکوفا و پویا سازد.

رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی موضوع بازمهندسی را در این ایام لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: بررسی نقاط قوت و ضعف ،فرصت ها و تهدیدها و باز مهندسی سیاست های حاکم بر تشکیلات دانش آموزی پیشتازان سازمان دانش آموزی در آستانه ورود به دهه سوم فعالیت آن و پس از گذشت دو دهه تاسیس آن و تطبیق آن با اسناد بالا دستی امری طبیعی و در عین حال ضروری است.

عباس زاده گفت: تاکید مکرر و مؤکد مقام معظم رهبری بر بومی سازی تعلیم و تربیت و عدم اتکاء به روشها و اسناد خارجی ازقبیل سند 2030 در وزارت آموزش و پرورش، مطالبه مصرح مقام معظم رهبری در دیدار اردیبهشت ماه 1395 با جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان مبنی بر استفاده از عنوان پیشتاز و اصلاح برخی از واژه ها از جمله سازمان پیشاهنگی سابق در این تشکل، تطابق اهداف و ماموریت های این سازمان با اهداف دوره های تحصیلی منبعث از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مطالبه برخی از نهادها و دستگاههای ذی صلاح نظارتی و فرهنگی مبنی بر ضرورت استفاده از واژه ها ،نمادها،علائم و نشان های فرهنگی و بومی ،سوء استفاده فرصت طلبان از تولیدات و فعالیت های پویا،اثر بخش و پر جاذبه تشکل پیشتازان، زمینه سازی به منظور اجرایی سازی بند 10 ماده 3 اساسنامه مبنی بر استفاده از علائم و نشان ها به منظور ایجاد و تقویت هویت اسلامی ،انقلابی و ایرانی اعضاء از جمله دلایل و ضرورت های اجرای موضوع بازمهندسی به شمار می آیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار