رییس سازمان دانش آموزی آذربایجانغربی:
ضرورت تطبیق ماموریتهای سازمان دانشآموزی با سند تحول بنیادین
ارومیه (پانا) - رییس سازمان دانشآموزی آذربایجانغربی تطبیق مأموریتهای این سازمان با اهداف دوره های تحصیلی منبعث از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از جمله اهداف بازمهندسی فعالیتهای تشکیلات پیشتازان عنوان کرد.
حسین عباس زاده در نشست تبیین برنامه های سند تحول تشکیلات سازمان دانش آموزی که با حضور مدیرکل ، مدیران آموزش و پرورش و معاونین پرورشی مناطق و شهرستان ها برگزار شد، در رابطه با موضوع بازمهندسی فعالیت های پیشتازان گفت: این سند تحت عنوان "سند تحول تشکیلات دانش آموزی پیشتازان "که حاصل بازمهندسی اصول و فرآیندهای اجرایی تشکیلات پیشتازان، ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ در نشست هیات امنای سازمان ارائه و به تصویب هیات امناء رسید و در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ از طرف سرپرست وزارت آموزش و پرورش به تمامی ادارات کل استانها ابلاغ شد و سازمان دانش آموزی موظف به برنامه ریزی و اجرای آن از اول سال تحصیلی هستند.
وی افزود: هر سازمان تربیتی ناگزیر به تبعیت از یک مکتب فکری است تا چارچوب فرهنگی و تربیتی آن را مشخص کرده و مبنای برنامه ریزی و اجرای فعالیت های آن قرار گیرد. سازمان دانش نیز آموزی با قشر عظیمی از دانش آموزان و نسل های آینده سروکار دارد و آنها را تحت تاثیر طرح ها ، برنامه ها و فعالیت های خود قرار می دهد از این قائده مستثنی نیست.
عباس زاده در ادامه به موضوعات و فعالیت های سازمان دانش آموزی اشاره کرد و گفت: مطابق با اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی،عهده دار وظایفی از قبیل جذب و سازماندهی دانش آموزان ،حضور در عرصه های توسعه کشور به منظور ارتقای توانمندی های فردی و اجتماعی دانش آموزان ،متناسب با مقتضیات سنی، اجتماعی و محل جغرافیایی ،مشارکت در ارتباطات بین المللی دانش آموزان و حضور در عرصه های جهانی است.
وی ادامه داد: زمینه سازی برای توسعه و مشارکت فعال دانش آموزان در عرصه های مختلف انقلاب و کشور ،به عنوان یکی از اهداف کلی و ماموریت های اصلی سازمان است. برهمین اساس این سازمان باید تلاش کند زمینه مشارکت دانش آموزان را با همه نهادها،سازمانها و بخش های اجتماعی فراهم کند و ظرفیت عظیم آنان را در موقعیت و مسیری که کشور و انقلاب بدان نیاز دارد به جریان انداخته و شکوفا و پویا سازد.
رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی موضوع بازمهندسی را در این ایام لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: بررسی نقاط قوت و ضعف ،فرصت ها و تهدیدها و باز مهندسی سیاست های حاکم بر تشکیلات دانش آموزی پیشتازان سازمان دانش آموزی در آستانه ورود به دهه سوم فعالیت آن و پس از گذشت دو دهه تاسیس آن و تطبیق آن با اسناد بالا دستی امری طبیعی و در عین حال ضروری است.
عباس زاده گفت: تاکید مکرر و مؤکد مقام معظم رهبری بر بومی سازی تعلیم و تربیت و عدم اتکاء به روشها و اسناد خارجی ازقبیل سند ۲۰۳۰ در وزارت آموزش و پرورش، مطالبه مصرح مقام معظم رهبری در دیدار اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ با جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان مبنی بر استفاده از عنوان پیشتاز و اصلاح برخی از واژه ها از جمله سازمان پیشاهنگی سابق در این تشکل، تطابق اهداف و ماموریت های این سازمان با اهداف دوره های تحصیلی منبعث از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مطالبه برخی از نهادها و دستگاههای ذی صلاح نظارتی و فرهنگی مبنی بر ضرورت استفاده از واژه ها ،نمادها،علائم و نشان های فرهنگی و بومی ،سوء استفاده فرصت طلبان از تولیدات و فعالیت های پویا،اثر بخش و پر جاذبه تشکل پیشتازان، زمینه سازی به منظور اجرایی سازی بند ۱۰ ماده ۳ اساسنامه مبنی بر استفاده از علائم و نشان ها به منظور ایجاد و تقویت هویت اسلامی ،انقلابی و ایرانی اعضاء از جمله دلایل و ضرورت های اجرای موضوع بازمهندسی به شمار می آیند.
ارسال دیدگاه