نتایج نهایی آزمون ارشد پزشکی اعلام شد

تهران (پانا) - نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
نتایج نهایی آزمون ارشد پزشکی اعلام شد

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ در چهار نوبت صبح و عصر در روزهای ۳۱ تیر و ۱ مرداد به مدت ۱۶۰ دقیقه در ۳۵ دانشگاه علوم پزشکی شامل ۴۰ حوزه امتحانی در قالب ۴۳ رشته و ۱۰ مجموعه رشته برگزار شد.

در این آزمون مجموعا ۷۲ هزار و ۸۱۵ نفر ثبت نام کرده بودند که تعداد ۴۶ هزار و ۳۱۶ نفر در آزمون شرکت کردند و ۲۶ هزار و ۴۹۹ نفر (معادل ۳۶ درصد) غائب بودند.

تعداد ۵۰ هزار و ۲۷۲ نفر کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کردند و طبق فرم‌های خوداظهاری تکمیل شده ۴۵۳ داوطلب مبتلا به کووید-۱۹ بودند که جهت حفظ سلامتی سایر داوطلبان در محیطی جداگانه و با رعایت کلیه پروتکلهای بهداشتی آزمون دادند.

انتخاب رشته محل کلیه داوطلبان مجاز در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی نیز با توجه به دفترچه راهنمای انتخاب رشته از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در دهه اول شهریور انجام شد.

اگر در هر مرحله از روند آزمون، پذیرش، تحصیل مشخص شود که شرایط حضور در آزمون توسط داوطلب رعایت نشده و مجاز به شرکت در آزمون رشته مذکور و یا انتخاب آن رشته نبوده است، قبولی فرد لغو شده و ضمن محرومیت از شرکت در آزمون بعدی، طبق مصوبات هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون ها، در فرد تصمیم گیری خواهد شد.

همچنین ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه‌ها از طریق سامانه دانشگاه محل پذیرش انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار