همایش بین المللی اربعین در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

اردبیل (پانا) – همایش بین المللی اربعین حسینی با حضور اندیشمندان، نخبگان مذهبی، روحانیون، استادان دانشگاه، دانشجویان و مداحان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
همایش بین المللی اربعین در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

به گزارش دانشگاه محقق اردبیلی،حجت الاسلام عبدالله حسنی،مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در این آیین گفت: اولین همایش بین المللی اربعین و دومین همایش ملی اربعین حسینی در این دانشگاه از ماه‌های قبل برنامه‌ریزی شده بود که امروز با حضور نخبگان علمی و مذهبی شاهد برگزاری آن هستیم.
وی افزود: سال گذشته همایش ملی اربعین در این دانشگاه برگزار شد و بخاطر استقبال از این همایش به فکر برگزاری بین المللی این همایش افتادیم و دانشگاه محقق اردبیلی این افتخار را دارد که با همکاری دانشگاه‌های دیگر همایش حاضر را برگزار کند.
وی ادامه داد: هدف از این همایش زنده نگه داشتن جایگاه رفیع اربعین حسینی و حفظ ارزش‌های دینی است چرا که اعتقاد داریم ارزش زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.
مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: مسیر حسین،سخاوتمندترین مسیر برای رسیدن به کمال انسانی است و هر جا مجلس حسین است آنجا زیر قبه امام حسین است.
حسنی با اشاره به برگزاری پویش مذهبی در دانشگاه‌ها افزود: نهاد رهبری دانشگاه‌ها یک پویش مذهبی به نام پویش در بهشت در دانشگاه‌های سراسر کشور راه اندازی کرده تا دانشجویان و استادان از این پویش بصورت مجازی استفاده کنند.

وی گفت: این پویش در هشت محور اساسی از جمله مسابقه حفظ و مفاهیم آیات مبارکه قرآن کریم، شرکت در دوره آموزش‌های مجازی، مسابقه قرآنی ترجمه نمایشنامه‌ای طنین وحی، مسابقه عهدنامه حضرت امیر علیه السلام خطاب به مالک اشتر، منشور حکومت علوی، رزمایش مواسات ۱۴۰۰، مسابقه رمان، داستان و کتابخوانی، تولیدات رسانه ای، صوتی-تصویری و فعالیت‌های مکمل کلاس‌های معارف بصورت مجازی برگزار می‌شود.

عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم در این آیین گفت: ایده برگزاری همایش ملی و بین المللی اربعین حسینی توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مطرح شد و ما نیز به صورت همه جانبه از این ایده حمایت کردیم.

وی با اشاره به صدور مجوز این همایش از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل در خصوص شور حسینی پیشگام است، با برگزاری این همایش مستندسازی علمی نیز برای ایام اربعین صورت خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار