انتقال پول‌های ایران محور گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و عراق

تهران (پانا) - وزرای امور خارجه ایران و عراق توافق کردند تا برخی موضوعات دو طرف از جمله بحث انتقال پول‌های ایران نزد دولت عراق، جدی‌تر از قبل پیگیری شده و این موضوعات هرچه سریع‌تر حل شوند.

کد مطلب: ۱۲۱۸۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
انتقال پول‌های ایران محور گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و عراق

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی روز شنبه در دیداری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق درخصوص روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

در این دیدار، طرفین درخصوص توافقات صورت‌گرفته در سفر اخیر نخست‌وزیر عراق به تهران، سفر امیرعبداللهیان به بغداد و همچنین نشست همسایگان عراق که در نیویورک برگزار شد، رایزنی کردند.

دیپلماسی اقتصادی از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود و در خصوص پیگیری برخی مسائل مربوط به صادرات گاز و برق به عراق توافقاتی میان طرفین حاصل شد.

همچنین دو طرف توافق کردند تا برخی موضوعات فی‌مابین از جمله بحث انتقال پول‌های ایران نزد دولت عراق، جدی‌تر از قبل پیگیری شده و این موضوعات هرچه سریع‌تر حل شوند.

در این دیدار، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای، خلیج فارس و افغانستان نیز گفت‌وگو کردند.

امیرعبداللهیان پس از پنج روز کاری فشرده و رایزنی‌های دیپلماتیک در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل، عصر شنبه به وقت محلی نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد. وزیر امور خارجه برای شرکت در اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در راس هیاتی وارد نیویورک شده بود. وی در سفر پنج روزه خود با حدود ۵۰ مقام سیاسی و بین‌المللی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار