مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد؛

کسب رتبه برتر بهزیستی در طرح ارزیابی بهبود محیط کسب و کار

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در خصوص کسب رتبه برتر بهزیستی در طرح ارزیابی بهبود محیط کسب و کار در میان دستگاه‌های اجرایی کشور توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه برتر بهزیستی در طرح ارزیابی بهبود محیط کسب و کار

کاظم نظم‌ده با اشاره به موفقیت سازمان بهزیستی در کسب رتبه برتر عملکرد در بین دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد:‌‌ سازمان بهزیستی کشور در طرح ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور مرتبط با محیط کسب و کار در سال 99 توانست در بین 18 دستگاه اصلی و 23 دستگاه فرعی رتبه اول را کسب کند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به طرح ارزیابی دستگاه‌های اجرایی کشور گفت:‌ این کار توسط مرکز پژوهش‌های اتاق ایران و مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی در تابستان 1400 انجام شده است و به مدت 25 روز در ماه‌های تیر و مرداد طرح ارزیابی انجام شده است.

وی اضافه کرد: محیط کسب و کار به مجموعه عواملی گفته می‌شود که بر عملکرد یا اداره آن سازمان، بنگاه و دستگاه موثر است و به نوعی این محیط کسب و کار، خارج از کنترل مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌ها است. امروزه بهبود محیط کسب و کار یکی از مهم‌ترین راهبردهای توسعه اقتصادی در هر کشور به شمار می‌رود. طرح ارزیابی بر اساس مفاد قانونی از جمله قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، قانون برنامه ششم و مصوبه‌های هیات وزیران انجام شده است و از تکالیف متعددی بوده است که برای دستگاه‌های اجرایی در جهت بهبود کسب و کار تعیین شده است تا منجر به ارتقای جایگاه بین‌المللی کشور در وضعیت کسب و کار و رفع مشکلات و موانع پیش روی فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در کشور شود.

نظم‌ده تصریح کرد:‌ اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران در راستای اجرای ماده 4 قانون بهبود مستمر کسب و کار طرح ارزیابی را برای سومین بار در کشور انجام داد و با اجرای این طرح، نظرسنجی از فعالان اقتصادی در سراسر کشور انجام شد و 4 مولفه در این طرح مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی افزود:‌ 4 مولفه شامل سهولت در فرایندهای اداری و سرعت در ارائه خدمات،‌ کیفیت رسیدگی به درخواست‌های قانونی مراجعین، نحوه رفتار با فعالان اقتصادی و تکریم ارباب رجوع و شفافیت و اطلاع‌رسانی درباره ارائه خدمات بوده است. نتایج بررسی این مولفه‌ها در سطح ملی از دقت کافی برخوردار است و با استفاده از روش‌های آماری دقیق انجام شده است و سازمان بهزیستی توانسته بیشترین میزان رضایت فعالان اقتصادی را جلب کند و به عنوان دستگاه برتر در بین 18 دستگاه اصلی و 23 دستگاه فرعی شناخته شود.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: این موفقیت‌ها و کسب رتبه‌ها نباید ما را مغرور کند بلکه باید در راستای بهبود مستمر کیفیت به نقاط مغفول و اموری که بتواند رضایت گروه هدف را افزایش دهد، بپردازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار