فرانسه برای المپیک و پارالمپیک 2024 سکه ضرب می‌کند

تهران (پانا) - دولت فرانسه قصد دارد برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2024 اقدام به ضرب سکه مخصوص رقابت‌ها کند.

کد مطلب: ۱۲۱۷۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
فرانسه برای المپیک و پارالمپیک 2024 سکه ضرب می‌کند

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، کمیته برگزاری بازی های پاریس 2024 اعلام کرد که با ضرب کلکسیونی از سکه های مختلف که روح بازی ها، ورزش و ورزشکاران را به نمایش میگذارد، این رویداد را گرامی خواهد داشت.

ضرب سکه به مناسبت بازی ها یا رویدادهای مختلف از آداب و رسوم بسیار قدیمی در کشورهای مختلف به شمار می رود، تا جایی که 525 سال قبل از میلاد مسیح در یونان پیروزی ورزشکاران در المپیا با ضرب سکه های مختلف جشن گرفته میشد. این سنت تا آخرین دوره بازی های کلاسیک المپیک در سال 393 (پس از میلاد مسیح) نیز ادامه داشت.

این سنت اما با برگزاری بازی های پارالمپیک هلینسکی 1952 دوباره زنده شد و فنلاندی ها به مناسبت برگزاری این بازی ها، سکه های 500 مارکایی از جنس نقره ضرب کردند. در ادامه اتریش و ژاپن هم برای گرامیداشت بازی های پارالمپیک زمستانی اینسبورگ و بازی های تابستانی توکیو اقدام به ضرب سکه کردند.

در ادامه این سنت دیرین، کمیته برگزاری بازی های پاریس 2024 نیزتصمیم گرفته به منظور بزرگداشت این رویداد ورزشی، برای اولین بار سکه های طلا و نقره به ارزش به ترتیب 250 یورو و نیزسکه 10 یورویی ضرب کند. در طراحی این سکه های شش ضلعی، از یک ورزشکار در حال دویدن دور ورزشگاه و برج ایفل به عنوان سمبل شهر میزبان رقابت ها استفاده شده است. علاقه مندان می توانند سکه طلا را به قیمت 260 یورو و سکه نقره را 14 یورو تهیه کنند.

به علاوه، موسسه " مانی دو" پاریس به مناسب برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک، دو مدل سکه های دو یورویی تولید خواهد کرد که قیمت های آن 10 یورو و 20 یورو می باشد. طرفداران بازی های المپیک و پارالمپیک پاریس 2024 می توانند علاوه بر این سکه ها، مدالیون هایی که با لوگوی بازی های پاریس 2024 تولید می شود را نیز تهیه کنند. این مدالیون ها به تعداد 50 هزار عدد برای بازی های المپیک و 15 هزار عدد برای بازی های پارالمپیک به قیمت 9 یورو و 50 سنت تولید خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار