مدیرکل محیط زیست استان تهران تاکید کرد؛

افزایش ضریب حفاظتی مناطق اولویت جدی محیط زیست

تهران (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در جریان بازدید و دیدار با باغداران و روستائیان منطقه پشت کوه بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه افزایش ضریب حفاظتی مناطق را اولویت جدی محیط زیست در استان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ضریب حفاظتی مناطق اولویت جدی محیط زیست

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی در حاشیه بازدید روز گذشته از مناطق شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست نیازمند مشارکت عمومی بوده و در مناطق روستایی، شهرهای کوچک، دهستان‌ها و بخش‌ها، جوامع محلی می‌تواند بهترین یار و پشتیبان محیط زیست برای حفاظت از طبیعت و گونه‌های جانوری و گیاهی باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ حفظ حیات وحش و زندگی مسالمت آمیز با آنها در خیلی از مناطق در حال پیشرفت و نهادینه شدن است، تصریح کرد: البته در جاهایی شاهد تهدید منافع باغداران، روستائیان و مزرعه داران به واسطه حضور و هجوم حیات وحش و تعارض منافع آن ها با محیط زیست هستیم اما این موضوع نیاید موجب آسیب به حیات وحش و تهدید گونه‌های جانوری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بهترین راه برخورد با این موضوع تعامل روستائیان و جوامع محلی با محیط زیست و محیط بانان است، افزود: حیات وحش و گونه‌های جانوری و گیاهی خصوصا دسته بندی‌های حمایت شده یا در معرض خطر انقراض، ارزش و سمبل خاص یک محدوده جغرافیایی و زیستگاه آن محسوب می‌شوند که هیچگونه جایگزینی برای آن وجو ندارد.

محمودی ادامه داد: برای محیط زیست بسیار مهم است که بتواند با همکاری و همراهی خود بومیان اینگونه مناطق و توسعه فرهنگ حفظ محیط زیست و به‌خصوص حیات وحش، حفاظت بیشتر و مناسبتری را به‌عمل آورده و موجب افزایش ضریب حفاظتی و امنیتی مناطق شود که تحقق این موضوع به سود طرفین است.

وی با اشاره به اینکه این بازدید بیشتر برای مذاکره و دیدار چهره به چهره با بخشی از جوامع محلی شهرستان فیروزکوه به‌منظور بررسی مسایل و مشکلات حیات وحش منطقه بود، گفت: درصورت آسیب احتمالی حیات وحش به روستائیان و ارائه مستندات لازم و محرز شدن آن از سوی محیط زیست، موضوع در دستور کار بررسی قرار خواهد گفت تا راهکارهای لازم برای جلوگیری و کاهش خسارت و ضرر و زیان وارده پیش بینی و محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار