مرتضی کریمی در گفت‌وگو با پانا

فدراسیون تکواندو 50 درصد ناکامی المپیک را گردن سرمربی انداخت؛ حالا همان مقصر در سمت خود ابقا شد

برخی تصمیم‌های فدراسیون تکواندو عجیب و خنده‌دار است/ این فدراسیون باری به هر جهت است

تهران (پانا) - سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو ایران معتقد است تصیم فدراسیون تکواندو درباره ابقا فریبرز عسگری به عنوان سرمربی تیم ملی، تصمیمی باری به هر جهت و بدون برنامه و هدف است.

کد مطلب: ۱۲۱۷۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
فدراسیون تکواندو 50 درصد ناکامی المپیک را گردن سرمربی انداخت؛ حالا همان مقصر در سمت خود ابقا شد

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با پانا، درباره ابقای فریبز عسکری به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو ایران تا پایان سال گفت: « این تصمیمی است که فدراسیون تکواندو گرفته و خودشان هم باید پاسخگوی نتایج تیمی تیم ملی باشند. تا پایان سال ۶ ماه دیگر زمان باقی مانده و تیم ملی در مسابقات مختلف باید حضور پیدا کند؛ البته درست است که هنوز فدراسیون جهانی زمان مسابقات را اعلام نکرده اما بالاخره تا پایان سال تیم باید در مسابقات شرکت کند و از آنجا که مسابقات المپیک هم سه سال دیگر برگزار می‌شود، عملا تکواندو ایران زمانی در اختیار ندارد و من نمی‌دانم چرا چنین تصمیماتی می‌گیرند. »

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو ایران گفت: « ما بعد از المپیک در جلسه‌ای که فدراسیون برگزار کرد حضور پیدا کردیم و در مورد مشکلات تکواندو و چرایی این نتایج ضعیف صحبت کردیم؛ اما همانطور که پس از آن جلسه بیانیه‌ای صادر کردند که در واقع توهین به ما بود؛ این تصمیمشان هم چنین رنگ و بویی داشت. در بیانیه فدراسیون‌تکواندو همه مقصر بودند به غیر از فدراسیون و نکته جالب‌تر اینکه سرمربی که در بیانیه فدراسیون‌۵۰ درصد مقصر کسب نتایج ضعیف بوده حالا دوباره به عنوان سرمربی انتخاب شده، این تصمیمات عجیب و خنده‌دار است. »

کریمی با بیان اینکه عسکری در این مدت زمان باقی مانده چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد، اظهار کرد: « من نمی‌دانم یک مربی ظرف ۶ ماه چه کاری می‌تواند انجام دهد؟! در حال حاضر بزرگترین چالش و مشکل تکواندو ایران نبود بازیکن است؛ متاسفانه فدراسیون به لحاظ پشتوانه‌سازی بسیار ضعیف عمل کرد و من نمی‌دانم سرمربی تیم بزای مسابقات پیش رو از چه بازیکنانی می‌خواهد استفاده کند؟! »

وی ادامه داد: « این تصمیم از سوی فدراسیون تکواندو به یک طرف، اینکه چرا عسکری دوباره این مسئولیت را با چنین شرایطی قبول کرده هم یک طرف قرار دارد. الان فدراسیون چه حمایتی از سرمربی تیم انجام داده که باز هم او سکان هدایت تیم ملی را برعهده گرفته است؟! این رفتارها تنها یک معنی می‌دهد و آن اینکه فدراسیون تکواندو باری به هر جهت است و به هیچ عنوان با برنامه و هدفمند پیش نمی‌رود. »

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو ایران در پایان تاکید کرد: « من بارها گفتم و این بار هم تاکید می‌کنم تکواندو ایران در یک صورت شرایط قابل قبولی پیدا می‌کند و آن هم وقتی شجاعت و تغییر تفکر را سرلوحه کار خود قرار دهیم، در آن صورت می‌توان امیدوار بود که تکواندو ایران می‌تواند تغییر کند. در حال حاضر شرایط تکواندو ایران خوب نیست و همه ذنیا در حال پیشرفت و کار کردن هستند اما ما همچنان تصمیمات مقطعی و کوتاه مدت می‌گیریم به این خیال که اوضاع تغییر کند یا نهایتا تیم ملی در یک مسابقه نتیجه بگیرد. اما هیچ زمان برنامه بلندمدت نداشتیم و حتی الان هم که المپیک توکیو را از دست دادیم چنین تصمیمات کوتاه مدت گرفته می‌شود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار