مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در آیین زنگ شکوفه‌ها:

شرکت20 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در جشن شکوفه‌ها

بجنورد(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اعلام کرد بیش از 20 هزار دانش‌آموز کلاس اولی امروز با حضور در جشن شکوفه‌ها، آغاز بهار تعلیم و تربیت و ورود به بوستان مدرسه را توأمان جشن گرفتند.

کد مطلب: ۱۲۱۷۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
شرکت20 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در جشن شکوفه‌ها

مهدی مودی در این آیین اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته خانواده های ۲۴۰ نفر کلاس اولی، به علت کرونا مانع حضور فرزندشان در کلاس درس شدند که این افراد امسال جذب شده اند.

وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۱۴ هزار و ۵۴۰ نفر واجد شرایط برای ثبت نام در پایه هفتم هستند که اکنون ۱۰۰ درصد این دانش آموزان ثبت نام کردند، شمار دانش آموزان استان در پایه دهم هم بیش از ٨ هزار و ۳۰۰ نفر است که همه آنان ثبت نام کرده اند.

مودی افت تحصیلی را از آسیب های کرونا و کشانده شدن آموزش به فضای مجازی عنوان کرد و گفت: امسال افت کمی درآموزش استان مشاهده نمی شود، اما افت کیفی دور از انتظار نیست که آن هم در آزمون ها مشخص می شود.

مهدی مودی با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید از سوم مهرماه در مدارس استان به صورت حضوری و غیرحضوری آغاز می شود، اظهار کرد: براساس تصمیمات ستاد کرونا، تمامی مدارس روستایی و عشایر و دروس عملی هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش که جمعیت کلاس های آنها کمتر از 15 نفر است، به صورت حضوری اجرایی می شوند.

وی ادامه داد: همچنین در مدارس روستایی که کلاس ها 30 نفره هستند نیز با تقسیم بندی کلاس ها در دو زمان مختلف آموزش حضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سایر مدارس برگزاری حضوری کلاس اولی ها با تقسیم بندی ها و رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود، گفت: در مدارس با جمعیت بیش از 300 دانش آموز، آموزش حضوری از 15 آبان ماه با شیفت بندی و تدریس دروس اصلی و تخصصی آغاز می شود و سایر دروس در فضای شاد و مدرسه ایران به صورت مجازی اجرا می شود.

وی گفت: آموزش مجازی سبب افت کیفیت آموزش شد، سال تحصیلی گذشته ۱۳هزار و ۷۳۱ دانش آموز دوره ابتدایی استان نیاز به تلاش بیشتر برای یادگیری داشتند که کلاس های جبرانی برای این افراد در تابستان دایر شد و ۶۳۱ معلم در این کلاس جبرانی به تدریس مشغول شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به یقین با حضوری شدن آموزش ها افت تحصیلی دانش آموزان کمتر می شود.

۱۸۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار