اعلام شرایط نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی

تهران (پانا) - بر اساس دستور العمل ابلاغی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور فرزندان اعضای هیات علمی که در سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها پذیرفته شده‌اند، می‌توانند در صورت احراز شرایط و ضوابط، از تسهیلات انتقال یا انتقال مشروط استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۲۱۷۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
اعلام شرایط نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی

دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاهها ومراکز آموزش عالی کشور برای پذیرفته شدگان آزمون سراسری ۱۴۰۰ و متمم آن به تمامی دانشگاهها و مراکزآموزش عالی کشور ارسال شد و بر این اساس، ثبت نام برای استفاده ازتسهیلات فوق ۴۸ ساعت پس از اعلام نتایج آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ آغاز و به مدت سه روز، به صورت اینترنتی انجام می‌شود و امکان مراجعه حضوری با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد.

نحوه اجرای تسهیلات نقل و انتقال فرزندان هیات علمی به این صورت است که ثبت نام همانند سال ۹۹ به صورت اینترنتی و با مراجعه به سازمان سنجش وآموزش کشور انجام می‌گیرد؛ بنابراین باید این درخواست به نحو مقتضی به اطلاع اعضای هیات علمی ذی نفع آن دانشگاه رسانده شود. همچنین متقاضی مدارک لازم را تهیه و اسکان آن را از طریق سایت فوق ارسال و انتخاب رشته نمایند و از مراجعه حضوری به سازمان سنجش خودداری کنند.

همچنین طبق دستور العمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی و متمم آن، فرزندان اعضای هیات علمی درصورت احراز شرایط لازم می‌توانند از تسهیلات انتقال یا انتقال مشروط استفاده کنند. اما امکان تغییر رشته وجود ندارد.

تقاضای داوطلبان توسط سازمان سنجش بررسی و نتایج به همراه تصاویر مدارک ارسالی به سازمان، روی پرتال دانشگاه‌های مبدا و مقصد قرار می‌گیرد و نتیجه وضعیت هر داوطلب از طریق پرتال شخصی یا پیامک به وی اطلاع داده خواهدشد.

بر این اساس، معرفی شدگان باید با اصل مدارک ارسالی و در زمان تعیین شده به دانشگاه مقصد مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

دانشگاه مقصد باید اصل مدارک را با تصاویر ارسال شده بر روی پرتال خود تطبیق داده سپس نسبت به ثبت نام اقدام کند؛ در صورت وجود هر گونه مغایرت در مدارک، ثبت نام امکان پذیر نبوده و باید مراتب برای بررسی به سازمان سنجش اعلام شود.

هر زمانی مشخص شود که بین اطلاعات موجود در پرتال و مدارک ارسال شده توسط داوطلبان مغایرتی وجود دارد دانشگاهها و موسسه آموزش عالی نسبت به رعایت ضوابط و کنترل دقیق اصل مدارک با پرتال اقدام ننموده باشند، قبولی داوطلب لغو و کلیه مسئولیت آن بر عهده موسسه آموزش عالی ذی ربط است.

دانشگاه مبدا باید مدارک قبولی و کارت ورود به جلسه داوطلبان را به دانشگاه مقصد ارسال کنند داوطلبانی که با استفاده از این تسهیلات نقل و انتقال می‌یابند نیازی به ثبت نام در دانشگاه مبدا ندارند؛ بنابراین با توجه به عدم ثبت نام در دانشگاه مبدا اخذ شهریه از این داوطلبان در دوره‌های شهریه پرداز توسط دانشگاه مبدا ممنوع است.

همچنین پیوست فرم معرفی عضو هیات علمی رسمی و فرم معرفی عضو هیات علمی پیمانی ارسال خواهد شد و این معرفی نامه باید به صورت رسمی تایپ شده و همراه با مهر و امضای معاونت آموزشی دانشگاه محل خدمت باشد.

فرزندان اعضای هیات علمی که در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و یا آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشجویان فنی و حرفه‌ای و موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی و یا دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۰ پذیرفته شده‌اند برای استفاده از این تسهیلات با توجه به تعداد اندک متقاضیان باید تمامی مدارک لازم را از طریق سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش ثبت کنند و پس از ثبت درخواست برای متقاضی شماره و کد رهگیری از طریق پیامک ارسال می‌شود.

در این دستور العمل تاکید شده است فرزندان اعضای هیات علمی که در سال ۱۴۰۰ پذیرفته شده‌اند می‌توانند در صورت احراز شرایط و روابط مربوط از تسهیلات انتقال یا انتقال مشروط استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار