پیام رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان به‌مناسبت هفته دفاع‌مقدس

کرمان(پانا) - رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان به مناسبت هفته دفاع‌مقدس پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
پیام رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان به‌مناسبت هفته دفاع‌مقدس

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، متن پیام به شرح زیر است:

دفاع مقدس، نام آشناترین واژه در قاموس حماسه های عزت آفرین ایران است که خاطرات دلاوری های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار خواهد ماند.

زیباترین فصل این فرهنگ، خالقان این حماسه عظیم هستند که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدّسی شدند که پاداش آن، جاودانگی و بقا بود. دفاع مقدس، آزمونی بزرگ بود؛ آزمونی همراه با صدها تجربه و هزاران کشف و شهود که هرگز نمی توانست در فضای روزمره زندگی به دست آید.

هفته دفاع مقدس یعنی دفاع ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی گنجینه‌ای گرانبها و پرافتخار و سرمایه‌ای تمام ناشدنی است که در صورت درست نگهداری کردن و بهره‌گرفتن و انتقال ارزش‌های آن بدون در نظر گرفتن مطامع جناحی و گروهی، می‌تواند نظام و کشور را در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط حفظ و حراست کند.

گنجینه های دفاع مقدس یعنی رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا و جاویدالاثرهای آن سال‌های حماسه و ایثار، سروهای راست قامت و اسوه‌های ایثار و صبر و پایمردی هستند و غفلت از آنها، همانا پشت پا زدن به ارزش‌های دینی و ملی است.

جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، تنها جنگ دو کشور نبود، بلکه جنگ ابرقدرت های دنیا با ایران بود و اگر از این جنگ به عنوان حماسه بزرگ و دفاع مقدس یاد می شود، از آن جهت است که فرزندان رشید ایران اسلامی با بضاعتی ناچیز به مصاف کسانی رفتند که از ماشین های جنگی برخوردار بودند. از این رو دفاع مقدس نماد استقامت و پیروزی از پیچیده ترین عرصه رقابت های جهانی به شمار می رود.

ایران هرگز به منظور فزون خواهی و قدرت طلبی وارد عرصه جنگ نشد، بلکه روحیه حمیت و غیرت فرزندان این آب و خاک بود که با تأسی به مولا و سالارشان حضرت حسین بن علی(ع) در تحقق شعار «هیات منّا الذله» کوشیدند تا هرگز تسلیم ننگ و ذلّت و زبونی نشوند و از کیان و حیثیت اعتقادی خود دفاع کنند. به گفته شهید آوینی منطق ما، منطق امام حسین(ع) است، اگر دشمن این حقیقت را دریابد، هرگز لحظه‌ای منتظر خستگی ما نخواهد ماند.

رزمندگان اسلام با توکل به خدا و توسل به اهل بیت، در کارزاری وارد شدند که جز لطف و هدایت الهی نمی توانست آنان را به پیروزی نزدیک کند و زمینه ساز این هدایت، تحوّل باطنی بود که آن ها را به «انسانیت» و «خویشتن خویش» رهنمون ساخت.

بر خود لازم می دانیم، از خودگذشتگی شهدا و خانواده عزیزشان را، رشادت و ایثار ایثارگران وجانبازان را، تحمل سختی ها و آزادگی آزادگان را، از عمق وجود پاس بداریم و همراه با جامعه بزرگ فرهنگیان استان میثاق می بندیم که در راه خون پاک شهدای گرانقدر به ویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ثابت قدم بمانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار