پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت هفته دفاع مقدس

سمنان (پانا) - محمد دستورانی پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در آستانه هفته دفاع مقدس پیامی را منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت هفته دفاع مقدس

متن پیام به شرح زیر است:

سال ها از آغاز جنگ تحمیلی می گذرد و هنوز کوچه های شهر و روستاهای ما به نام شهیدان آراسته و مزین است و هنوز فضای سرزمین اسلامی مان به رایحه ارواح طیبه آن وارسته گان معطر و به نور ایمان آن سفر کردگان منور است. هنوز یادگاران آن روزهای خون و حماسه در همسایگی ما هستند و مهم تر اینکه، هنوز مبارزه و دفاع باقی است.

رژیم بعث عراق و هم پیمانانش اگرچه در جنگ 8 ساله و نابرابر و در نبرد سینه و گلوله، مغلوب رشادت های فرزندان رشید ایران اسلامی شدند ولی دشمنان این مردم، لحظه ای از دسیسه و دشمنی و نیرنگ دست برنداشته و هر روز به گونه ای جدید و از راه های مختلف قصد استعمار و سیطره بر این کشور را دارند و از این رو، همه خط ها مقدمند و دفاع و ایستادگی همچنان باقی است.

جنگ، هیچ گاه و هیچ کجا پدیده خوشایندی نبوده و نیست و بی گمان خسارت بار و ناپسند است ولی جنگی که بر این سرزمین و ملت شریف ایران تحمیل شد به مدرسه ای بدل گشت به وسعت تمام مرزهای ما، دانش آموزان آن همه ملتی بودند که درس آزادگی، ایستادگی، رشادت و شهادت را از مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) آموختند و به فرمایش امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، «هر روز، ما در جنگ برکتى داشته ایم که در همه صحنه ها از آن بهره جسته ایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر کرده ایم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت کرده ایم، ما در جنگ، پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زدیم، ما در جنگ، دوستان و دشمنانمان را شناخته ایم، ما در جنگ به این نتیجه رسیده ایم که باید روى پاى خودمان بایستیم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم.ر

صبح روشن پیروزی و ظفر به بهای شهادت رشیدترین جوانان این سرزمین و دغدار شدن بسیاری از خانواده ها، رنجور شدن تن جانبازان و ایثارگران، تحمل رنج اسارات، شکنجه و زندان برای آزادگان و... طلوع کرد؛ یعنی، آن ها ایستادند تا ما بمانیم. اکنون انصاف حکم می کند بهای پیروزی و ماندن را پاس داشته و ما نیز برای این انقلاب و میهن کم نگذاریم و بیدار باشیم و آگاه تا آنچه به رنج دوران و خون دل ها به دست آمده به یغما نرود.

هفته دفاع مقدس که عظمت روح فداکاری مردمان ایران زمین بر جریده عاشقی را جاودان کرده، گرامی داشته و به روح بلند همه شهیدان والامقام راه حق و حقیقت به ویژه 124 شهید فرهنگی و 622 شهید دانش آموز استان سمنان، سلام و صلوات می فرستیم و با اقتدا به روح بلند امام راحل عظیم الشان و ارواح طیبه شهیدان والا مقام و تجدید عهد و پیمان با مقام معظم رهبری، راه روشن شهیدان را ادامه و برای تحقق آرمان های آن آسمانیان در نهاد عظیم و مهم تعلیم و تربیت استان لحظه ای درنگ نخواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار