سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

در فصل بازگشایی مدارس باید با روش‌های به روز «تعلیم و تربیت» را ارتقا دهیم

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نشست شورای معاونین اداره کل گفت برای شرایط ویژه‌ روحی و روانی مربیان و معاونین پرورشی و امورفرهنگی و دانش‌آموزان در بازگشت به مدرسه باید تدابیر لازم اندیشیده شود که در این زمینه پرداختن به ظرفیت‌های مشاوره به عنوان یک ضرورت می‌بایست پرداخته شود.

کد مطلب: ۱۲۱۶۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
در فصل بازگشایی مدارس باید با روش‌های به روز «تعلیم و تربیت» را ارتقا دهیم

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سیدمجتبی هاشمی درخصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به آغاز دومین سال تحصیلی مدارس به صورت مجازی و با عنایت به راهکار 2-17 سند تحول بنیادین با موضوع تولید و بکار‌گیری محتوای الکترونیکی متناسب با نیاز دانش‌آموزان و مدارس با مشارکت بخش دولتی و غیردولتی و الکترونیکی کردن محتوای کتاب‌های درسی بر اساس سند درس ملی، مهم‌ترین مضمون در نگاه به آینده، استفاده از تکنولوژی برای بهبود ضعف‌های پیشین در حوزه‌های کیفیت و عدالت است.

وی افزود: در این مورد لازم است سرمایه‌گذاری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در اولویت قرار گیرد و در بحث سخت افزار نیز، پرداختن به نیاز دانش‌آموزان در باب آموزش مجازی باید مورد اولویت قرار بگیرد.

هاشمی ادامه داد: توانمندسازی مشاوران، مربیان و معاونین پرورشی و امورفرهنگی در حوزه سواد تکنولوژی در ردیف اولویت‌های ما در سال تحصیلی جدید است.

این مقام مسئول با اشاره به سیاست‌های کلی آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش رو، بیان کرد: تضمین سلامت روانی و اجتماعی از جمله ملزومات حضور در جمع و برقراری تعاملات اجتماعی برای کلیه دانش‌آموزان در همه دوره‌های تحصیلی است و نباید مغفول واقع شود.

هاشمی افزود: برای شرایط ویژه‌ روحی و روانی مربیان و معاونین پرورشی و امورفرهنگی و دانش‌آموزان در بازگشت به مدرسه باید تدابیر لازم اندیشیده شود که در این زمینه پرداختن به ظرفیت‌های مشاوره به عنوان یک ضرورت می‌بایست پرداخته شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: تحقق شایستگی‌های والای تربیتی و شکل گرفتن شخصیت دانش‌آموزان در ابعاد علمی، اخلاقی، نیازمند ترک رویه‌های سنتی تعلیم و تربیت و ایجاد انعطاف در مواد و منابع یادگیری است که با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، به بهترین شکل قابل تحقق است.

وی حضور و مشارکت فعال والدین در صحنه تعلیم و تربیت را طی 18 ماه گذشته یکی از فرصت‌های بالقوه‌ تعلیم و تربیتی دانست و تأکید کرد: توانمندسازی والدین در حوزه‌ سواد تکنولوژی و همچنین اصول تعلیم و تربیت باید در اولویت باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی یکدیگر و با تمهیدات لازم و جدی برای اجرای سیاست‌ها، سال تحصیلی جدید را شکوهمندتر برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار