آمادگی تمام مراکز و هستههای مشاوره برای ارائه خدمات رایگان راهنمایی به دانشآموزان
تهران (پانا) - مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی گفت تمامی مراکز و هستههای مشاوره در سراسر کشور، با بهرهگیری از نیروهای متخصص، به صورت رایگان، به ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره و روانشناختی به دانشآموزان خواهند پرداخت.
مسعود شکوهی، با تشریح برنامه های اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، درخصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: امسال بیش از ۷۵۰مرکز و هسته مشاوره در سراسر کشور با بهره گیری از نیروهای متخصص مشاور و روانشناس، به ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره و روانشناختی، به صورت رایگان، برای دانش آموزان، خواهند پرداخت.
شکوهی افزود: در همین راستا به ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی خواهند پرداخت.
وی با اشاره به این که تمام تلاش خود را برای حضور توأم با آرامش دانشآموزان در مدارس، انجام خواهیم داد؛ گفت: حضور دانش آموزان و خانواده ها، در این مراکز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی جهت دریافت خدمات، بلامانع خواهد بود.
مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی تصریح کرد: هر دانش آموز به هر دلیلی که احساس می کند دچار اضطراب، افسردگی، ترس و استرس شده، ضروری است؛ برای رفع مشکل، به مراکز مشاوره مراجعه کند.
شکوهی با اشاره به راه اندازی «خط ملی نماد» گفت: خط ملی نماد یا همان خط چهار رقمی ۱۵۷۰، اورژانس اجتماعی دانش آموزان است و یکی از بخش ها و زیرساختهای مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان بوده که در کنار ابزارهای دیگر در برنامه ملی نماد به ما کمک می کند موارد مختلف فوریت های روانی و اجتماعی دانش آموزان در سراسر کشور در قالب یک سامانه و سیستم یکپارچه شناسایی وارانه خدمت صورت پذیرد.
مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت: «دسترسی آسان به مراکز مشاوره»، «یکپارچه سازی خدمات مشاوره» و «به روزآوری روش های جدید و مؤثر واکنش سریع در فوریت های روانی-اجتماعی دانش آموزان» از اهداف این طرح است.
وی با تأکید بر این که با ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره، بستر لازم برای ایجاد شادی و نشاط در فرایند یاددهی-یادگیری فراهم خواهیم کرد؛ بیان کرد: خط چهار رقمی ۱۵۷۰، از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب، آماده ارائه خدمات به دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا دانش آموزان است.
ارسال دیدگاه