در مصاحبه با نخبگان ‌قرآنی شهرستان‌ قرچک:

حفظ قرآن سخت اما بسیار شیرین است

قرچک (پانا) - نخبه قرآنی شهرستان قرچک در رابطه با ارزش حفظ قرآن این کار را سخت اما بسیار شیرین دانست که این شیرینی هیچ سختی را به چشم نمی‌آورد و باعث می‌شود که خیلی بیشتر به قرآن علاقه‌مند شد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
حفظ  قرآن  سخت اما بسیار شیرین است

مائده‌‌ گنجعلی حافظ‌‌ قرآن کریم شهرستان‌قرچک در رابطه با ارزش‌ حفظ‌ قرآن در گفت‌ و‌ گو با پانا بیان کرد: حفظ‌ قرآن شاید به ظاهر سخت باشد اما هر‌کاری سختی خودش را دارد و شیرینی که حفظ‌‌ قرآن دارد باعث می‌شود که هیچ سختی به چشم نیاید و زمانی که خسته می‌شدم آیاتی را که دوست داشتم به زبان می‌آوردم.

وی افزود: وقتی در ایام‌ کودکی به حفظ‌‌ قرآن مشغول بودم سعی می‌کردم با خواهرم، خودمان را جای عروسک‌ها بگذاریم و از زبان آنها قرآن بخوانیم که این باعث شد شوق و علاقه‌مان نسبت به قرآن بیشتر شود و هیچ‌گاه احساس خستگی نکنیم.

گنجعلی اظهار کرد: هر سوره‌ای که حفظ می‌کردم پدر و مادرم و اطرافیان مرا تشویق می‌کردند و با دادن هدیه انگیزه مرا برای حفظ‌‌ قرآن افزایش می‌دادند که با لطف و عنایت‌ خداوند و با تلاش‌های پدر و مادرم توانستم در مدت‌زمان چهار سال حافظ‌ قرآن شوم.

این حافظ‌‌ قرآن بیان کرد: بزرگترین‌حامی من برای حفظ‌‌ قرآن پدر و مادرم بودند که مرا به کلاس می‌بردند و همچنین اساتیدی که در این عرصه به من کمک کردند؛ زمانی که به حفظ‌‌ قرآن مشغول بودم خواهر ‌کوچکم نیز به حفظ‌ قرآن تشویق شد و الان حافظ نوزده جزء قرآن هست.

او ادامه داد: به عقیده بنده یکی از کارهایی که می‌توان دیگران را به قرآن علاقه‌مند کرد تلاوت‌‌زیبای قرآن هست زمانی که قرآن را با صدای‌ زیبا تلاوت کنی جوان‌های بسیاری را وارد این عرصه می‌کنی.

خبرنگار دانش‌آموز : کیمیا قارلقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار