رهایی 5 نفر از قصاص با پیگیری شورای حل اختلاف زندان سیرجان

کرمان(پانا) - رئیس دادگستری شهرستان سیرجان از سازش 22 درصدی در پرونده های وارده به شعب شوراهای حل اختلاف این شهرستان خبر داد و گفت در سال گذشته پنج فقره پرونده قتل عمد با اقدامات و تلاش‌های شورای حل اختلاف ویژه زندان این شهرستان منجر به گذشت اولیای دم و رهایی محکومان از قصاص شده است.

کد مطلب: ۱۲۱۵۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
رهایی 5 نفر از قصاص با پیگیری شورای حل اختلاف زندان سیرجان

یدالله سپهری در تشریح این خبر افزود: شوراهای حل اختلاف شهرستان سیرجان در اجرای منویات ریاست معظم قوه قضائیه، سند تحول قضائی و عمل به رسالت ذاتی خویش در حل و فصل دعاوی، موفق به صلح و سازش یک هزار و 683 فقره پرونده در پنج ماه ابتدایی سال جاری شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد رشد داشته است.

رئیس شوراهای حل اختلاف شهرستان سیرجان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 7 هزار و 693 فقره پرونده به 29 شعبه شورای حل اختلاف فعال در شهرستان سیرجان وارد شده و با تلاش اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف تعداد 7 هزار و 328 فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

سپهری با اشاره به این مطلب که گسترش فرهنگ صلح و سازش و امنیت اجتماعی، مدارا و آرامش را به همراه دارد و سبب افزایش اعتماد عمومی و رضایتمندی مردم به دستگاه قضایی می شود، ادامه داد: هم اکنون یک شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان سیرجان فعال است که اعضا و کارکنان این شعبه موفق شدند در سال گذشته تعداد 48 پرونده را با سازش مختومه و تعداد 41 نفر از مددجویان را به آغوش گرم خانواده های خویش بازگردانند.

وی خاطرنشان کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری نیز بالغ بر 91 درصد از ابلاغیه ها به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ شده است که علاوه بر کاهش زمان رسیدگی، باعث تسریع در انجام امور قضایی و صرفه جویی در وقت و هزینه و با التبع رضایتمندی مراجعین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار