قابلیت جدید تجاری در واتس‌اپ

تهران (پانا) - سرویس پیام‌رسان واتس‌اپ قابلیت جدیدی را آزمایش می‌کند که جست‌وجوی شرکت‌ها در داخل واتس‌اپ را امکان‌پذیر می‌کند. آزمایش این قابلیت که به‌کاربران امکان می‌دهد فروشگاه‌ها و خدمات را از طریق یک دایرکتوری در واتس‌اپ جست‌وجو کنند، در سائوپائولوی برزیل انجام می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
قابلیت جدید تجاری در واتس‌اپ

به‌گزارش ایسنا، این قابلیت در راستای تلاش فیس‌بوک برای تقویت تجارت الکترونیکی در سرویس‌هایش عرضه می‌شود. مت آیدیما، نایب‌رئیس پیام‌رسانی تجاری فیس‌بوک در مصاحبه‌ای گفت: این قابلیت می‌تواند شیوه اولیه‌ای باشد که افراد یک پروسه تجاری را در واتس‌اپ شروع کنند. واتس‌اپ برخلاف فیس‌بوک و اینستاگرام تبلیغات در داخل اپلیکیشن خود را نمایش نمی‌دهد. آیدیما گفت: پیش از این شرکت‌ها شماره واتس‌اپ خود را در بسته‌بندی یا وب‌سایت ها با استفاده از تبلیغات فیس‌بوک تبلیغ می‌کردند تا کاربران را در واتس‌اپ جلب کنند.

این سرویس پیام‌رسان با یک اپلیکیشن ویژه شرکت‌های کوچک و یک رابط کاربری برای شرکت‌های بزرگ‌تر به‌منظور اتصال به ‌سیستم‌شان، به‌میزان فزاینده‌ای در حال جلب کاربران تجاری است.

رونق پیدا‌کردن خرید آنلاین در دوران همه‌گیری ویروس‌کرونا باعث شد فیس‌بوک قابلیت‌های خرید درون برنامه‌ای را در همه اپلیکیشن‌های خود توسعه دهد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک در ژوئن اعلام کرد قابلیت فروشگاه‌های فیس‌بوک (شاپس) در چندین کشور به‌ واتس‌اپ توسعه پیدا می‌کند. در سال‌های اخیر واتس‌اپ ابزارهای خرید مانند کاتالوگ محصول و کارت‌های خرید را راه‌اندازی کرده است.

واتس‌اپ اعلام کرد تست جدید شامل هزاران شرکت در بخش‌هایی مانند غذا، خرده‌فروشی و خدمات محلی در برخی از محلات سائوپائولو می‌شود. آیدیما گفت: هند و‌ اندونزی نامزدهای بعدی برای توسعه این قابلیت خواهند بود.

این شرکت که در پی به‌روزرسانی حریم خصوصی با واکنش منفی کاربران روبه‌رو شد و از سوی رگولاتور حفاظت از دیتای ایرلند به‌دلیل نقض حریم خصوصی جریمه شد، اعلام کرد به‌جست‌وجو یا نتایج جست‌وجوی کاربران از طریق قابلیت دایرکتوری جدید دسترسی نخواهد داشت. آیدیما احتمال اینکه در آینده تبلیغات درون برنامه‌ای در واتس‌اپ معرفی شود را منتفی ندانست. وی گفت: واتس‌اپ همچنین به‌مدل‌های غیرتبلیغی مانند ساخت نرم‌افزار برای کمک به‌شرکت‌ها به‌منظور مدیریت خدماتشان از طریق اپلیکیشن‌های فیس‌بوک علاقه‌مند است. این سرویس پیام‌رسان در سال ۲۰۱۴ در قراردادی به‌ارزش ۱۹ میلیارد دلار توسط فیس‌بوک خریداری شد اما برای درآمدزایی از قابلیت‌هایش عملکرد کندی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار