رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

سن واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان به ۱۸ سال رسید

زاهدان (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اعلام کرد افراد بالای ۱۸ سال در مناطق شهری سیستان و بلوچستان به‌منظور افزایش ایمنی در مقابل ویروس کرونا از امروز شنبه می‌توانند واکسن را دریافت کنند.

کد مطلب: ۱۲۱۵۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
سن واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان به ۱۸ سال رسید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمد هاشمی شهری با بیان اینکه تاکنون افراد بالای ۲۸ سال می توانستند واکسن دریافت کنند اظهار کرد: سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور محسوب می‌شود که بیشترین درصد افراد ساکن در مناطق روستایی و عشایری نیز در این استان زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تزریق شده است، ادامه داد: تاکنون گروه‌های خاص شغلی مانند معلمان، دانشگاهیان، کارگران، دانشجویان و طلاب علوم دینی ساکن در مناطق روستایی و عشایری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان امکان دریافت واکسن کرونا را داشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به احتمال افزایش تجمع در مراکز واکسیناسیون درخواست می‌شود افراد به منظور برنامه‌ریزی و پاسخگویی بهتر در مراکز تجمیعی دریافت واکسن حتما به سامانه SALAMAT.GOV.IR مراجعه و نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند.

وی اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون از میزان مبتلایان، بستری و فوت شدگان ناشی از کرونا به شدت کاسته و روند فعلی کاهشی موارد مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان نیز ارتباط مستقیمی با انجام واکسیناسیون داشته است.

هاشمی تاکید کرد: ضروری است شهروندان سیستان و بلوچستان علاوه‌ بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نیروهای بهداشت و درمان را برای پوشش کامل واکسیناسیون کمک کنند تا هرچه زودتر جمعیت غالب استان واکسینه شوند و بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با افزوده شدن ۱۸۵ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۲ هزار و ۱۷۵ نفر رسید.

قاسم میری‌علی‌آباد اظهار کرد: در شبانه روز گذشته مورد فوتی کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار