وزیر کشور: اقتصاد باید مردم محور شود

تهران (پانا) - وزیر کشور تاکید کرد دولت به دنبال اقتصاد مردم محور هستیم و باید مردم به میدان بیایند و تولیدکننده باشند.

کد مطلب: ۱۲۱۵۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور: اقتصاد باید مردم محور شود

به گزارش ایرنا احمد وحیدی روز پنجشنبه در نشست با فرمانداران سیستان و بلوچستان اظهارداشت: مردم مهمترین سرمایه‌های کشور هستند و باید در تولید و رونق اقتصادی کشور نقش آفرین باشند.

وی بیان کرد: اقتصاد مردم محور براحتی می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند و باید مسوولان به دنبال تحقق این هدف باشند.

وزیر کشور گفت: یکی از مسائلی که ما در وزارت کشور به دنبال آن هستیم واکاوی تجربیات است و این‌ها بزرگترین سرمایه دانشی ما برای طراحی الگوی پیشرفت در استانهاست.

وی افزود: برنامه‌های پیشرفت استان‌ها باید بر اساس یک الگو نوشته شود و این الگو براساس شناخت دقیق مسائل باید باشد تا به نتیجه مدنظر دست یافت.

وحیدی اظهارداشت: تمام مسائل، مشکلات و توانمندی‌های یک استان باید در یک سند تهیه و مسائل هر منطقه اولویت بندی شود تا هر استاندار و یا فرمانداری که عزل و نصب می‌شود بداند که چه چیزی را تحویل داده و چه چیزی را تحویل گرفته است.

وی بیان کرد: هدفمند حرکت کردن در تمام مسائل بسیار مهم است و اینها باید بر مبنای دقیقی استوار باشد که بتوان به هدف مورد نظر دست یافت.

وزیر کشور گفت: کارها و هزینه‌های بسیاری در استان‌ها انجام شده اما برخی از این کارها یا وسط کار رها شده و یا به نتیجه مورد نظر دست نیافتیم که این موارد باید اصلاح شود و این تنها با داشتن یک سند و شناخت دقیق از مسائل ممکن می‌شود.

سیستان و بلوچستان ظرفیت تامین بسیاری از نیازهای کشور را دارد

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان با دارا بودن ظرفیت‌های تجاری، ترانزیت، دریا، میوه‌های گرمسیری، بازارچه‌های مرزی و ظرفیت‌های کشاوری می‌تواند بسیاری از نیازهای کشور را تامین کند.

وحیدی اظهارداشت: سیستان و بلوچستان می‌تواند با واردات گاو و پرواربندی آنها علاوه‌بر ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم این استان نیاز گوشت کشور را نیز تامین کند.

وی ادامه داد: در گذشته چندین واحد کشتارگاه در سیستان و بلوچستان بدین منظور ایجاد شد که یا تعطیل و یا نیمه فعال هستند و باید دوباره به چرخه تولید بازگردند.

وزیر کشور گفت: همچنین سیستان و بلوچستان ظرفیت بسیار خوبی برای تامین نهاده‌های دامی کشور دارد که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیارد دلار علوفه وارد کشور می‌شود افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت بسیار خوبی برای تولید و تامین علوفه کشور دارد که باید مورد توجه مسوولان باشد.

وحیدی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه کشت داروهای گیاهی دارد که می‌تواند خلق پول و به درآمدزایی مردم این استان کمک کند.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های معدنی خوبی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید موادمعدنی در خود کشور فرآوری تا ارزش افزوده آن چندین برابر شود.

وزیر کشور گفت: برنامه توسعه سیستان و بلوچستان به استاندار این استان ابلاغ خواهد شد و استاندار باید این برنامه را با فرمانداران و بخشدران بررسی و اجرا کنند.

وی افزود: استان‌ها خودشان باید تولید ثروت کنند و به مرکز کشور چشم نداشته باشند در غیر این صورت نمی‌توان به اهداف مدنظر رسید.

وحیدی تصریح کرد: خلاقیت، ابتکار و پیدا کردن راه‌های ثروت آفرینی باید مدنظر مسوولانی استانی در استان‌ها باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار