کاظمی: امروزه در بیش از ۱۰۷ کشور دنیا آموزش به صورت حضوری ارائه می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد خسارت به حوزه آموزش به مراتب بیشتر از آسیب به دیگر بخش‌ها است و امروز بیش از ۱۰۷ کشور دنیا آموزش در مدارس را به صورت حضوری تجربه می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۱۵۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: امروزه در بیش از ۱۰۷ کشور دنیا آموزش به صورت حضوری ارائه می‌شود

علیرضا کاظمی در آیین افتتاحیه انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس شهر تهران در مدرسه شایسته منطقه 11 با بیان اینکه امسال نیز مانند دیگر سال‌ها، سال تحصیلی تقارن با هفته دفاع مقدس دارد که امیدواریم با استفاده از این ظرفیت‌ها و دستاوردهای خوب، برای آغاز سال تحصیلی تلاش کنیم اظهار کرد: حضور امروز ما در این مراسم و یک هفته مانده به سال تحصیلی که تقریبا بی سابقه است پیام بسیار مهمی را به جامعه می‌دهد که آموزش و پرورش 2 آمادگی دارد؛ یک آمادگی آغاز باشکوه سال تحصیلی با کمک تمام همکاران، عوامل اجرایی و اولیا و مربیان و پیام دوم آماده سازی فضاهای تعلیم و تربیت برای بازگشایی مدارس و حضور تدریجی در این فضا است.

غیبت دانش‌آموزان فضای غمبار و غمگینی را در سطح جامعه ایجاد کرده است

وی با اشاره به اینکه چون غیبت دانش‌آموزان فضای غمبار و غمگینی را در سطح جامعه ایجاد کرده است باید تلاش کنیم در محیطی امن و سالم زمینه حضور دانش‌آموزان را فراهم کنیم افزود: آسیب‌های اجتماعی در جامعه روح نشاط و شادی را از جامعه گرفته است، برای ایجاد نشاد و شادی در جامعه نیاز به همدلی و همکاری همه داریم، اما آنچه که در بازگشایی مدارس مهم است تامین سلامت و امنیت دانش‌آموزان است و این مهمترین دغدغه ماست.

کاظمی با اشاره به اینکه با تمام وجود آماده بازگشایی مدارس هستیم و با اتحاد و همدلی و همصدایی سال تحصیلی را آغاز خواهیم کرد ادامه داد: نقش اولیا و مربیان در شکل گیری تربیت دانش‌آموزان و نظام تعلیم و تربیت بسیار موثر است ما معتقدیم که نهاد خانواده اساسی ترین نقش را در تعلیم و تربیت دارد و زمانی به نتیجه می‌رسیم که همه نهادها با هم همدل باشند البته مهمترین بستر شکل گیری نقش در خانواده است.

کمک اولیا و مربیان می‌تواند در تعلیم و تربیت بسیار تاثیر گذار باشد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه کمک اولیا و مربیان می‌تواند در تعلیم و تربیت بسیار تاثیر گذار باشد اضافه کرد: اگر نقش اولیا و مربیان به نقش تشریفاتی و شعاری تبدیل شود به عنوان نقطه آسیب ما در مدرسه است باید این نقش‌ها در فضای آموزشگاه‌ها به خوبی تبیین شود.

وی افزود: در زیست بوم جدید نقش اولیا تغییر کرده است پدران و مادران به سمت معلم یاری هم حرکت کردند و در بسیاری از خانواده ها معلم یار مدارس بوده و حتی نقش معلم و مکمل را هم ایفا کردند. این از فرصت‌های ارزشمندی بود که کرونا در اختیار نظام و جامعه قرار داد و خانواده‌ها به اهمیت و سختی کار معلمان پی بردند البته توانمندی‌های خود را نیز ارتقا دادند.

به گفته کاظمی این کمک بیشتری از سوی خانواده‌ها بود که به تعلیم و تربیت شد زیرا کرونا خسارات فراوانی از نظر اجتماعی به جامعه به ویژه نسل آینده وارد کرد و افت تحصیلی دانش‌آموزان، آسیب‌های فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی و خطراتی که دانش‌آموزان ما را تهدید کرد ما را به این نتیجه رساند که باید زمینه حضور دانش‌آموزان را فراهم کنیم.

اتمام واکسیناسیون معلمان، اولیا و مربیان، رانندگان سرویس مدارس و دانش‌آموزان در دستور کار دولت است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکثر کشورهای دنیا آخرین جایی را که تعطیل کردند و اولین جایی را که بازگشایی کردند مدارس بود گفت: این موضوع به این دلیل است که خسارت به حوزه آموزش به مراتب بیشتر از آسیب به دیگر بخش‌ها است و امروز بیش از ۱۰۷ کشور دنیا آموزش در مدارس را به صورت حضوری تجربه می‌کنند.

با مدارس بزرگ می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه حضور حداقلی دانش‌آموزان را تجربه کنیم تا دانش‌آموزان مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند و به سبک زندگی واقعی برگردند

وی با تاکید براینکه دغدغه سلامتی دانش‌آموزان اولویت اصلی ماست و پیگیری اتمام واکسیناسیون معلمان، اولیا و مربیان، رانندگان سرویس مدارس و دانش‌آموزان در دستور کار دولت است خبر داد ما با این همه اقدامات سال تحصیلی را با شاد آغاز می‌کنیم تا ضرورت‌ها را بیان و زمینه‌های حضور اطمینان بخش را با نظارت خود والدین مطرح کنیم در این راستا زیرساخت‌های بهداشتی را تامین و تصمیم را به اولیا و مربیان و مدیر و شورای مدرسه واگذار می‌کنیم.

کاظمی در پایان اعلام کرد: با مدارس بزرگ می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه حضور حداقلی دانش‌آموزان را تجربه کنیم تا دانش‌آموزان مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند و به سبک زندگی واقعی برگردند و از رفتارهای معلمان درس فراگیرند البته باید به سمت عادی سازی فعالیت‌های آموزشی پیش برویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار