در گفت‌وگو با پانا

محمدی: دولت مردمی باید با مردم صادق باشد

تهران (پانا) - حجت الاسلام علی محمدی امام جمعه وردنجان چهارمحال و بختیاری ویژگی‌های کارگزاران دولت مردمی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
محمدی: دولت مردمی باید با مردم صادق باشد

علی محمدی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «دولت مردمی باید خصوصیات مختلف و متنوعی داشته باشد. یکی از این ویژگی‌ها صداقت با مردم است. رئیس‌جمهور، کابینه و وزرای دولت باید با مردم صادق باشند چرا که این موضوع به موفقیتشان کمک می‌کند. در قرآن کریم خداوند متعال در آیه 199 سوره مبارکه توبه می‌فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ یعنی ای اهل ایمان، خداترس باشید و با مردان راستگوی با ایمان بپیوندید. وقتی دولت با صداقت پیش برود مردم نیز با دولت همراه می‌شوند.»

امام جمعه وردنجان افزود: «خداوند در سوره زمر آیه 33 می‌فرماید: وَالَّذِی جَاءَ بِالصِّدْقِ وَصَدَّقَ بِهِ أُولَئِكَ هُمُ الْمُتَّقُونَ یعنی و آن کس که (وعده) صدق را آورد و (آن کس که) آن را تصدیق کرد (و به خدا و قیامت ایمان آورد) هم آنها به حقیقت اهل تقوا هستند. صداقتی که به زبان جاری می‌شود باید در عمل هم جاری شود. کارگزاران اگر به این معنا توجه داشته‌باشند به موفقیت‌های خوبی خواهند رسید. هر جا مردم صداقت دیدند پای کار آمدند و هر جا عمل با صحبت تفاوت داشت مردم فهمیدند.»

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد مدیریت جهادی به عنوان یکی دیگر از راه‌های حل مشکلات جامعه گفت: «داشتن مدیریت جهادی یکی از خصوصیت‌های دیگر دولت جهادی است. کار جهادی و مدیریت جهادی یعنی کار کردن برای رفع مشکلات مردم جامعه نه به خاطر رسیدن به شهرت، مقام، ثروت و.... بلکه کار برای حل مشکلات مردم. مدیریت نباید مدیریت انتفاعی باشد بلکه باید در برابر مشکلات با تمام قوا ایستاد و حل آن‌ها تلاش کرد.»

محمدی با اشاره به نقش تفکر انقلابی افزود: «ویژگی دیگر داشتن تفکر انقلابی است. تفکر انقلابی همان تفکر امامین انقلاب است. اگر تفکر همه کارگزاران دولت تفکر انقلابی باشد کارهای زیادی را می‌توانند انجام دهند و در نهایت کشور را به سمت آبادانی و پیشرفت سوق دهند. در تفکر انقلابی اعتماد به مردم خصوصا جوانان وجود دارد. استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور نیز یکی دیگر از شاخصه‌های تفکر انقلابی است. این تفکر از این امکانات برای حل مشکلات کشور استفاده می‌کند. اگر تفکر انقلابی نباشد نگاهش به بیرون از مرزهای جغرافیایی است. مثلا نگاهش به کشورهای دیگر است که بیایند و مشکلات او را حل کنند.»

امام جمعه وردنجان با اشاره به ولایت‌پذیری به عنوان یکی دیگر از شروط کارگزاران دولت گفت: «همه کابینه و دولت باید ولایت‌پذیر باشند. این افراد باید حرف ولی را روی چشم خودشان بگذارند. اگر کارگزاران نگاهشان و گوششان به رفتار و کلام رهبری باشد، کلام ولایت را با دل و جان پذیرا باشند و در جامعه دینی و ایمانی خود کلام ولایت را اجرا کنند قطعا بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.»

وی در پایان با اشاره به خلق و خوی کارگزاران دولت گفت: «کارگزاران دولت باید خلق و خویی مردمی داشته و کوخ‌نشینی را به کاخ نشینی ترجیح دهند. امام عظیم‌الشأن رحمه الله علیه بسیار بر این مسأله تاکید داشتند. رهبر معظم انقلاب نیز بسیار بر مسأله مردمی بودن و در کنار مردم بودن تأکید دارند. امیدواریم خدا با این دولت مردمی که با رأی مردم انتخاب شده کمک کنند تا در اقتصاد، موضوعات سیاسی، فرهنگی و ... ما را به قله و هدف اصلی رسانده و بتوانیم با راهنمایی‌های رهبر انقلاب، این نظام را به دست صاحب اصلی‌اش امام زمان برسانیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار