صادقی تشریح کرد

قابلیت‌های نسخه جدید شبکه شاد

تهران (پانا) - سخنگوی اپلیکیشن شاد ارتقای سرورها و رفع مشکلات شبکه شاد در سال جدید را یکی از قابلیت‌های این شبکه دانست.

کد مطلب: ۱۲۱۵۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
قابلیت‌های نسخه جدید شبکه شاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، حسین صادقی، سخنگوی اپلیکشین شاد، در گفتگوی تلفنی با برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد اپلیکیشن شاد گفت: شیوع ویروس کرونا در کنار تمام آسیب‌هایی که به نظام آموزشی ما وارد کرد، در بحث ایجاد شبکه شاد و استفاده از فضای مجازی در آموزش به کمک ما آمد و فرصت و جریان جدید آموزشی را در کشور رقم زد.

وی ادامه داد: شبکه شاد خیلی زود توانست با معلمان و دانش آموزان انس بگیرد به طوری که در حال حاضر در هر ثانیه 2 میلیون و 200 هزار نفر در این پیام رسان تبادل پیام دارند. در ابتدای راه اندازی شبکه شاد، امکاناتی که معلمان و دانش آموزان در مبحث آموزش از آن انتظار داشتند را نتوانست برآورده کند ولی با همان زیرساخت‌هایی که داشت اجازه نداد که آموزش ما تعطیل شود.

ایجاد امکان تبادل صوتی در نسخه جدید شبکه شاد

سخنگوی اپلیکیشن شاد با اشاره به ارتقاء این شبکه گفت: در نسخه جدید شبکه شاد که برای سال تحصیلی جدید آماده شده است امکان تبادل صوتی همزمان معلم و دانش آموزان فراهم شده است و امکان آزمون ساز که از خلاء‌های نسخه قبلی بود نیز برطرف شده و معلمان می‌توانند آزمون‌های مورد نیاز را برای دانش آموزان در این شبکه برگزار کنند.

وی ادامه داد: برای آغاز سال تحصیلی جدید سرورهای شبکه ارتقاء یافته است و دیتاهای اضافی و حدود 45 میلیارد فایل آموزشی مولتی مدیا مبادله شده در سال قبل که فضای زیادی از سرورها را پر کرده بودند خالی شده است و این مهم باعث افزایش سرعت شبکه می‌شود.

صادقی تاکید کرد: ‌در سال تحصیلی جدید، امر آموزش از سه درگاه حضوری، تلویزیونی و شبکه شاد انجام می‌شود که این مهم باعث می‌شود ترافیک شبکه شاد کاهش یابد.

شبکه شاد کمک کننده برقراری عدالت آموزشی

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دغدغه اصلی نظام تعلیم و تربیت برقراری عدالت آموزشی است و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم به آن اشاره شده و برنامه‌های آموزش و پرورش نیز بر این اساس است گفت: رفتن به سمت آموزش‌های تلویزیونی و مجازی و استفاده از شبکه شاد برای تحقق این مهم است و شبکه شاد در واقع کمک کننده و برقرار کننده عدالت آموزشی بوده است.

سخنگوی اپلیکیشن شاد در رادیو گفت‌وگو با اشاره به مزیت‌های شبکه شاد گفت: در هیچ پیام رسانی این ظرفیت وجود ندارد و در اپلیکیشن شاد ظرف چند ماه 18 میلیون کاربر این شبکه شده‌اند، که این ظرفیت برای آموزش و پرورش بسیار مهم است و به همین جهت در مرکز فناوری آموزش و پرورش معاونتی تحت عنوان معاونت شاد ایجاد شده است که این امر هویت و بقای شبکه شاد را تضمین می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار