در نشست خبری مدیرکل و معاونان اداره‌کل آموزش و پروش استان اصفهان مطرح شد:

کلاس بدون معلم در سال تحصیلی جدید نداریم

اصفهان ( پانا) - نشست خبری مدیرکل و معاونان اداره‌کل آموزش و پروش استان اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
کلاس بدون معلم در سال تحصیلی جدید نداریم

در این نشست ابتدا محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: استان اصفهان این آمادگی را دارد که در مهر ماه بازگشایی مدارس را با اقتدار آغاز کند و ما در آغاز تحصیلی کلاسی را بدون معلم نداریم و همانگونه که ابلاغ شده از طرف ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش کلاس ها به صورت مجازی و در مناطق عشایری و کم جمعیت کلاس ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شبکه شاد یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش در کشور است، افزود: با همه کم‌وکاستی‌هایی که در زمان رونمایی از شبکه شاد داشتیم، امروز به جایی رسیده‌ایم که بسیاری از مشکلات این شبکه برطرف شده و استفاده از شاد برای دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان به‌صورت رایگان است.

سپس عباس سلطانیان مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: در زمانی که بیماری کرونا یا سایر بیماری هایی در کشور شیوع پیداکند در هر شرایطی امتحانات پایه نهم و دوازدهم قطعاً حضوری است،اما با نظر وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا می تواند این تاریخ به تعویق بیافتد ودر مورد بازگشایی مدارس حتماً باید ستاد مقابله با کرونا این اجازه را به آموزش و پرورش بدهد.

وی اضافه کرد: در جلسه ۷۱ تا ۷۳ ستاد ملی کرونا تکالیفی برای آموزش‌وپرورش و وزارت علوم تصویب شد که باید واکسیناسیون معلمان و دانشجویان به‌صورت کامل انجام شود و حضور دانش‌آموزان در مدرسه با رعایت پروتکل صفر شش به‌صورت تدریجی از آبان‌ماه انجام شود، همچنین با همکاری وزارت بهداشت قرار شده واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز انجام شود.

سلطانیان افزود: در مدارس روستایی و عشایری یکی از نگرانی های ما عدالت آموزشی مدارس روستایی و آموزشی بود که امکانات لازم را برای دریافت آموزش در فضای مجازی نداشتند و یکی از راهبردهایی که ما هم در سال گذشته آن را اجرایی کردیم و در کانون فعالیتهای ماست این است که شرایط حضور دانش آموزان را در مدرسه مهیا کنیم وما در آموزش متوسطه ۲۸ برنامه داریم که آن ها را به استان ها ابلاغ کردیم.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص تغییرات کنکور ۱۴۰۲ تصریح کرد: در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی این مصوبه ایجاد شد و در تاریخ ۱۲ مردادماه ۱۴۰۰ طی بخشنامه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش سیاست‌های ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را که مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است به‌تمامی مدارس کشور در حوزه آموزش متوسطه ابلاغ کرد.

سلطانیان افزود: مطابق ماده ۹ مصوبه ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تمامی قوانین متقارن با این مصوبه ملغی شده و تمامی مصوبات آن از تاریخ تصمیم لازم‌الاجرا است و در ماده هفت این مصوبه اشاره شده ستاد راهبری نقشه جامع کشور ظرف مدت حداکثر شش ماه شیوه‌نامه آن را اجرایی کند.


سید محمد میرپور معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن خوش آمد به خبرنگاران گفت: کلیه معلمین دارای شرایط قانونی که توسط قانون مجلس شورای اسلامی مصوب شده بود، همه تعیین تکلیف شدند و در بحث فرآیند استخدام آنها برای انجام پودمان ها به دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند.

وی افزود: دو ورودی برای استخدام در آموزش و پرورش وجود دارد که یکی از طریق دانشگاه فرهنگیان و یکی از طریق استخدام ماده ۲۸ که بر اساس مجوز سازمان امور استخدامی است و نیروهای آزاد شاغل در مدارس غیر دولتی می توانند در آزمون ماده ۲۸ شرکت کنند و به استخدام آموزش و پرورش در آیند.

میرپور اضافه کرد: با توجه به فرایندی که در مجموعه استان اصفهان در اداره کل نوسازی مدارس وجود دارد برای شروع سال تحصیلی تعداد ۶۵ پروژه با تعداد ۲۸۱ کلاس آماده و با تجهیزات و امکانات تحویل ادارات آموزش و پرورش شده است. از زمان تصویب مصوبه مجلس شورای اسلامی در موردنوسازی مدارس تا کنون ۲۷۷۷ کلاس از محل اعتبارات مربوط به ادارات آموزش و پرورش تحویل داده شده است که از این تعداد ۴۶۵ در حال اجراست. در استان اصفهان حدود ۲۷ درصد مدارس نیاز به نوسازی دارند که بر اساس آیین نامه هایی که توسط سازمان مرکزی به ما ابلاغ شده با همکاری خیرین محترم و اعتبارات دولتی نوسازی این مدارس در حال انجام است.

لیلا سادات ابطحی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امسال ما شاهده حضور ۹۱۹۲۳ کودک پایه اول هستیم و حضور آنها در مدرسه برای ما بسیار ارزشمند است و در زمان ثبت‌نام آن‌ها توجه ویژه شد، کودکی بازمانده از تحصیل نداشته باشیم. سنجش این دانش آموزان هم با قدرت انجام شده است و به دلیل اینکه در پیش دبستانی سال گذشته به دلیل کرونا بحث سنجش مطرح نبود، سنجش این دانش آموزان در اولویت ما بود و ما در طرح سنجش اطلس دسترسی آنها را بررسی کردیم که ببینیم چه مقدار می توانیم در فضای مجازی آنها را آموزش دهیم. سازماندهی معلمین پایه کلاس اول و آموزش همکاران و کیفیت بخشی آن ها برای ما بسیار مهم بود.

وی افزود:در مورد پیش دبستانی ما سال گذشته آموزش رایگان مجازی را داشتیم و به همین دلیل محتوای بسیار ارزشمندی در استان تهیه شد و امسال هم بسته های بسیار خوبی را به صورت مجازی برای آموزش پیش دبستانی هادر نظر گرفته ایم. دوره ی پیش دبستانی دوره‌ای است که اجباری نیست امادر جلوگیری از افت تحصیلی بسیار مهم است.

لیلا سادات ابطحی اظهار داشت: بر اساس آمار اسمی اعلام شده از سوی وزارت آموزش‌وپرورش به استان اصفهان، ۵ هزار و ۲۳ دانش‌آموز بازمانده و تارک تحصیل در استان در سال تحصیلی گذشته داشتیم که از این تعداد ۳ هزار و ۴۰۲ نفر شناسایی و جذب شدند.

وی افزود: شناسایی دانش‌آموزان بازمانده و تارک تحصیل در تمام نقاط استان انجام شد، بااین‌وجود بیشتر دانش‌آموزان بازمانده و تارک تحصیل در مناطق محروم و حاشیه شهر اصفهان و دانش‌آموزان اتباع خارجی بودند که تلاش کردیم با بسیجیان جهادگر مورد حمایت آموزشی قرار گیرند.

ابطحی بیان کرد: همه دانش آموزانی که در طول سال تحصیلی دچار آسیب شده بودند و نیاز به تلاش بیشتر داشتند نیز در تابستان با طرح تثبیت یادگیری، مورد آموزش‌های حمایتی قرار گرفتند و نتایج خوبی در آزمون‌های شهریورماه داشتیم.

محمد ناظم زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: ما اعتقادمان این است که هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را نخواهد گرفت، اما با توجه به اینکه توجه به سلامت دانش آموز برای ما اولویت دارد، اگر ستاد کرونا این نتیجه رسید که ما می‌توانیم یک بازگشایی آرام داشته باشیم اینجا می طلبد که اصحاب رسانه به کمک ما بیایند و برای اقناع سازی جامعه تلاش کنیم و خانواده ها نگرانی کاذب نداشته باشد . همه ما نگران سلامت دانش‌آموزان هستیم اما برخی مواقع نگرانی‌های ما نگرانی کاذب است.

حمید رضا خردمند، رئیس اداره فناوری اطلاعات وارتباطات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش و پرورش استان و شرکت مخابرات برای دو سال بسته شد که ۳۳۱۵ مدرسه استان مجهز به اینترنت رایگان شد. 78 مدرسه به دلیل صعب العبور بودن موفق نشدندبه اینترنت دسترسی پیدا کنند که به کمک ایرانسل و رایتل توانستیم تعداد مدارس را پوشش دهیم.

آذر کیوان امیرپور معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در مورد واکسیناسیون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هفته گذشته دوز دوم واکسن سینوفارم و برکت تزریق شد. هم اکنون ۸۰ درصد از فرهنگیان استان واکسینه شده‌اند و مشکلی برای واکسیناسیون فرهنگیان نداریم.

خبرنگار: حسن تقیان،رهافتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار