تلاش‌های جهادی فرهنگیان در ایام کرونا کاستی‌های حوزه آموزش را کاهش داد

ارومیه(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت مجاهدت و تلاش‌های خودجوش معلمان و مدیران مدارس کاستی های حوزه آموزش در ایام کرونا را پوشش داد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تلاش‌های جهادی فرهنگیان در ایام کرونا کاستی‌های حوزه آموزش را کاهش داد

«مهین منافی» در نشست معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با مدیران مدارس و راهبران آموزشی استان آذربایجان غربی از طریق بستر برنامه شاد افزود: سال تحصیلی گذشته ۶۲۵هزار دانش آموز استان در ۵۰۸۹ مدرسه مشغول تحصیل بودند.

وی با بیان اینکه شکل جغرافیایی و مرزی بودن از علل محرومیت آین استان است، افزود: تعداد ۳۰۲۴ مدرسه روستایی در سطح استان وجود دارد.

منافی با اشاره به وضعیت نامطلوب فضای آموزشی در سطح استان خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی در سطح استان آذربایجان غربی 4.05 مترمربع به ازای هر دانش آموز است که پایین تر از میانگین کشوری است بطوری که این عدد در شهرستان پیرانشهر 1.7 مترمربع است.

این مقام مسئول، کمبود نیروی انسانی را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش استان عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون آموزش و پرورش استان تعداد ۸۶۰۰نفر کمبود نیروی انسانی دارد که با استمرار بازنشستگان و حق التدریس پوشش داده شده است.

وی با اشاره به مجاهدت فرهنگیان استان در ایام کرونا گفت: با وجود محدودیت دسترسی به اینترنت در سطح استان، در این ایام ۱۸۵۰روستا نسبت به این امکانات تجهیز شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در مناطقی که فاقد امکانات اینترنت بودند، معلمان عزیز از طریق درسنامه ها و تشکیل گروه‌های آموزشی خودجوش، فرآیند آموزش را تدام بخشیدند.

منافی ادامه داد: بیش از ۹۸درصد مدیران مدارس، ۹۴درصد معلمان و ۸۵درصد دانش آموزان استان در برنامه شاد فعال هستند.

وی اضافه کرد: معلمان و مدیران مدارس با تلاش مضاعف کاستی ها را پوشش دادند و نگذاشتند پرچم آموزش زمین بماند.

وی افزود: در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش استان در حوزه شاخص‌های اختصاصی با تحقق بیش از ۹۲درصدی اهداف تعیین شده، مورد تقدیر استانداری آذربایجان غربی قرار گرفت و رتبه عالی در سطح استان کسب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار