رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد؛

تعدیل نرخ عوارض ساختمانی در سال ۱۴۰۰

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران از تعدیل نرخ عوارض ساختمانی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تعدیل نرخ عوارض ساختمانی در سال ۱۴۰۰

مهدی چمران پیش از جلسه امروز در جمع خبرنگاران درباره روند کاری شورا و تصویب لوایح در صحن گفت: تصویب لایحه چیز چندان مهمی نیست که فقط بخواهیم در شورا لایحه تصویب کنیم. خیلی اوقات لوایحی تصویب می‌شود که می‌بینیم اجرایی نشده و یا سخت اجرا می‌شود و به همان صورت باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: شورایی که آغاز به کار کرده نمی‌تواند بلافاصله طرح و لایحه بدهد، این نه برای مجلس و نه برای شورا عملی است. طرح‌ها و لوایح به تدریج می‌آید و انشالله در دستور کار قرار می‌گیرد.

چمران در ادامه گفت: بیشتر بر روی جنبه‌های عملی و نه به تعداد لوایح تمرکز داریم. ده جلسه گذشت و هنوز با بعضی انتخابات و انتصابات را اجرایی نکردیم چرا که زیاد است و وقت می‌گیرد. برای اینکه لایحه داشته باشیم باید مطالعه کنیم و این مطالعات عمیق باشد، که وقت می‌برد. الان شاید بیش از سی جلسه در دستور بررسی قرار دارد اما باید روی آنها فکر و بررسی شود و در کمیسیون‌ها کار شود.

رئیس شورای شهر تهران درباره جلسه امروز شورا گفت: امروز دو طرح دو فوریتی در دستور داریم که یکی از آنها در ارتباط با تخفیفی است که برای کسانی که به صورت نقدی و یکجا عوارض را پرداخت می‌کنند تخفیفاتی را همیشه در نظر می گیریم. در دوره جدید هنوز این مسأله عملیاتی نشده بود و عده‌ای منتظر تصویب آن بودند تا عوارض خود را پرداخت کنند.

چمران گفت: قطعا میزانی که اعلام می‌شود، می‌تواند در پرداخت عوارض تاثیر مثبتی داشته باشد.

وی در ادامه درباره عوارض سال ۱۴۰۰ گفت: براساس قانون تخفیفی برای آن قائل شدند که خیلی چشمگیر است و آنرا دنبال می‌کنیم که برای مردم توضیح دهند تا مردم بدانند. این تخفیف آن حدی که برای سال ۱۴۰۰ اعلام کردند نیست و الان کلی روی آن تخفیف قائل شدند که اکنون عملیاتی شده و شهرداری و روابط عمومی شورا باید آنرا معرفی کنند.

چمران درباره انتصابات در شهرداری گفت: درباره این موضوع جلساتی تشکیل شده و صحبت کردیم و ملاقات‌های فراوانی برگزار شده تا تصمیمات خوبی گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار