سازمان ملل از نامه طالبان برای تضمین آزادی اقدامات بشردوستانه خبر داد

تهران (پانا) - هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در سخنانی اعلام کرد که نامه‌ای از طالبان دریافت کرده است که تضمین کننده آزادی اقدامات بشردوستانه و احترام به حقوق بشر است.

کد مطلب: ۱۲۱۴۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
سازمان ملل از نامه طالبان برای تضمین آزادی اقدامات بشردوستانه خبر داد

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مارتین گریفیث، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در جریان کنفرانس حمایت از کمکهای بشردوستانه به افغانستان که در ژنو برگزار شد، اعلام کرد که از طالبان تضمینی برای آزادی فعالیت‌های بشردوستانه دریافت کرده است.

گریفیث در این باره گفت: ما نامه‌ای از طالبان دریافت کردیم که تضمین کننده آزادی اقدامات بشردوستانه و احترام به حقوق بشر است.

وی افزود: ما همچنین تعهداتی را برای اطمینان از حفظ امنیت تیم مامور سازمان ملل به ارسال کمکهای بشردوستانه به افغانستان دریافت کردیم.

گریفیث ادامه داد: سازمان ملل در حال حاضر در حال افزایش تعداد کارکنان و توانایی‌های خود در افغانستان برای برآورده کردن نیازهای فوری مردم این کشور است.

کنفرانس حمایت از کمک‌های بشردوستانه به افغانستان امروز در ژنو برگزار شد و در پایان این نشست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که حاضران در این نشست به پرداخت بیش از یک میلیارد دلار به افغانستان متعهد شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار