مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک:

تقارن ایام اربعین امام حسین‌(ع)با هفته دفاع‌مقدس یک غنیمت فرهنگی است

قرچک(پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان و فرهنگ ایثار و شهادت باید تمامی ایام در همه برنامه ها یک اصل باشد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
تقارن ایام اربعین امام حسین‌(ع)با هفته دفاع‌مقدس یک غنیمت فرهنگی است

نشست ستاد برگزاری مراسمات اداره آموزش و پرورش شهرستان قرچک با حضور رضا داورزنی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک و اعضاء شورای معاونین برگزار شد.

داورزنی، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار کرد: تکریم خانواده شهدا، ترویج سیره شهدا و بهره برداری از گنیجه گرانبهای دفاع مقدس محدود به یک ایام بخصوص طی سال نیست و باید در تمامی نشست‌ها برنامه‌ها، یاد و خاطره شهدا بویژه سیره ایشان در مدارس و بین دانش‌آموزان به صورت حضوری و مجازی ترویج و تبلیغ شود.

او گفت: روحیه ایثار، جهاد و شهادت بعلاوه انتظار منجی عالم حضرت مهدی(عج) دو اصل بسیار حیاتی و عوامل حفظ شیعه و جامعه اسلامی است که این فرهنگ در سراسر زندگی شهدای گرانقدر ما از جمله شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت و همه شهیدان عزیزمان نمایان است و می درخشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک تقارن ایام اربعین امام حسین(ع) با هفته دفاع مقدس را غنیمت فرهنگی دانست و افزود: شهدای گرانقدر ما فرهنگ ایثار و شهادت را با اقتدا به سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) به ارث برده‌اند که تقارن ایام اربعین امام حسین(ع) با هفته دفاع مقدس فرصت ویژه‌ای است که متولیان امور فرهنگی همچنین ستاد اجرایی مناسبت‌های آموزش و پرورش باید از این فرصت استفاده و بهره کافی را داشته باشند.

داورزنی با اشاره روز شمار آغاز سال تحصیلی جدید و پروژه مهر تصریح کرد: قطعا" فعالیت‌های هفته دفاع مقدس از جمله ارزیابی‌های واحدهای آموزشی در پروژه مهر خواهد بود و ضمن آمادگی کامل مدارس برای استقبال از دانش‌آموزان منتظر اعلام شیوه باز گشایی مدارس از سوی ستاد ملی کرونا هستیم.

او خاطرنشان کرد: از همه همکاران و متولیان امور فرهنگی تقاضا داریم در برنامه‌ریزی و برگزاری ایام و مناسبت‌های مختلف بویژه ایام اربعین حسینی، هفته دفاع مقدس و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار، اثربخشی و متناسب سازی فعالیت‌ها با سطح دانش‌آموزان را به جد دنبال کنند تا شاهد ظهور سیره شهدا در زندگی و امور همگان بویژه دانش‌آموزان باشیم.

خبرنگاردانش‌آموز: محدثه زارعی‌نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار