مدیرکل آموزش‌و پرورش قم خبر داد:

مهم‌ترین موضوع توجه به سلامت روحی و روانی دانش آموزان است

قم(پانا)- مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت درسال تحصیلی جدید، با اشاره به اهمیت توجه به سلامت روحی روانی دانش آموزان عنوان کرد ۲۸۰ هزار دانش‌آموزان در سطح استان سال تحصیلی جدید را با شعار استمرار آموزش، ارتقاء کیفیت و تضمین سلامت آغاز می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۱۴۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین موضوع توجه به سلامت روحی و روانی دانش آموزان است

«حمیدرضا شیخ‌الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم امروز یکشنبه در نشست خبری پیرامون آغاز سال تحصیلی که در سالن اجتماعات خانه معلم قم برگزار شد، اظهار داشت: درسال تحصیلی جدید، ۲۸۰ هزار دانش‌آموزان در سطح این استان سال تحصیلی جدید را با شعار استمرار آموزش، ارتقاء کیفیت و تضمین سلامت آغاز می‌کنند.
وی افزود: بیش از یک هزار و ۴۰۰ کد واحد آموزشی در استان قم فعال است و ۱۶ هزار همکار فرهنگی در این واحدها مشغول آموزش و فعالیت هستند.
شیخ الاسلام با بیان این‌که قبولی دانش‌آموزان قمی در سال تحصیلی گذشته ۸۹ درصد بود، اضافه کرد: در امتحانات پایان ترم خردادماه گذشته ۳۰ هزار دانش‌آموز در پایه ۹ و ۱۲ به‌صورت حضوری در آزمون شرکت کردند و پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت کامل رعایت شد.
وی با اشاره به این‌که در زمینه آموزش حضوری، مجازی و یا ترکیبی در مدارس، همه تابع مصوبه‌های ستاد ملی کرونا هستیم، ادامه داد: آموزش حضوری و یا غیرحضوری شرایط خاص خود را نیاز دارد، ولی مهم‌ترین و اساسی‌ترین شاخص برای آغاز سال تحصیلی سلامت جسمی و روحی روانی دانش‌آموزان و معلمان است.
شیخ‌الاسلام با اشاره به مشکلات در خانه ماندن و یا حضور در مدرسه در شرایط شیوع کرونا، افزود: در حال حاضر آغاز سال تحصیلی به‌صورت مجازی خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده برخی دروس همچنان مجازی و برخی نیز به‌صورت ترکیبی آموزش داده شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کل آموزش مدارس استان در فضای مجازی خواهد بود و دانش‌آموزان به‌صورت تدریجی حداکثر سه روز در هفته در کلاس‌های درس حاضر خواهند شد.
شیخ‌الاسلام بیان کرد: سرانه هر واحد آموزشی در طول سال تحصیلی کمتر از ۶ میلیون تومان است و اگر اولیا به مدرسه کمک نکنند با هزینه‌های بالای امروز برنامه‌های مدرسه پیش نخواهد رفت و کیفیت آموزشی مطلوب نخواهد بود.
وی درعین‌حال افزود: مدیران مدرسه حق ندارند بالاجبار هزینه کمک به مدرسه از دانش‌آموزان دریافت کنند، در این زمینه بیش از ۱۰۰ مدیر مدرسه متخلف تذکر دریافت کرده و یا عزل شده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه خیران استان برای خرید تبلت دانش‌آموزی بیش از ۳۰ میلیارد ریال کمک کردند، گفت: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد ریال توسط خیران در درمانگاه فرهنگیان استان هزینه شده؛ فاز اول این طرح که مدرسه استثنایی است امسال راه‌اندازی می‌شود، ولی نازک‌کاری درمانگاه همچنان باقی‌مانده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار