مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:
توانمندسازی آموزشی و اجتماعی سوادآموزان، رویکرد آموزش و پرورش است
بوشهر(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت توانمندسازی آموزشی و اجتماعی سوادآموزان رویکرد و هدف اصلی آموزش و پرورش در اجرای برنامههای سوادآموزی است.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر ،علیمراد کرمی در نشست کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی با بیان این مطلب که ارزیابی عملکرد ابزار مناسب و کار آمدی در جهت ترسیم روشنی از واقعیت موجود است، گفت: این فرآیند هر چه بیشتر مبتنی بر بکارگیری مولفه های تحول مدارانه و اصلاح گرایانه باشد، جریان بهبود کیفیت را در نظام آموزشی تسهیل و تسریع میشود.
وی ادامه داد: ارزیابی از عملکرد سالانه در این حوزه، فرصت بسیار خوبی است تا شناخت بهتر و روشنتری از وضعیت فعلی و چشمانداز آینده داشته باشیم.
رئیس کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی با اشاره ارزیابی عملکرد استانها در ۲۵ شاخص توسط سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: استان بوشهر در شاخصهای برنامه عملیاتی، توانمندسازی نیروی انسانی،توزیع اقلام آموزشی،مسئولیت پذیری آموزش و پرورش،کیفیت اجرای شیوه نامه ها،مسابقات فرهنگی- آموزشی، سامانه سوادآموزی،نظارت ومشتری مداری رتبه برتر و در ارزیابی کلی، رتبه خوب را کسب کرده است.
کرمی اضافه کرد: اجرای برنامه های سوادآموزی، طرحهای مکمل برنامه سوادآموزی مانند حلقههای کتابخوانی، خواندن با خانواده، طرح نماز، آموزش رایانه، نشستهای کتابخوانی و مسابقات فرهنگی-آموزشی سبب شده است تا استان در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه گذشته، پنج پله ارتقا یابد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان با قدردانی از تلاشهای عوامل ستادی و آموزش دهندگان تاکید کرد: ریشه کنی بی سوادی وظیفه همگانی است که برای تحقق این هدف همه باید به نقش و مسئولیت خود عمل کنند.
ارسال دیدگاه