پنج مرکز داخل کشور مجوز تولید اضطراری واکسن کرونا را دریافت کرده اند

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مراکز تولید واکسن کرونا در کشور گفت هم اکنون پنج مرکز داخلی مجوز تولید اضطراری این واکسن را دریافت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۱۳۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
پنج مرکز داخل کشور مجوز تولید اضطراری واکسن کرونا را دریافت کرده اند

بهرام عین اللهی شامگاه پنجشنبه در بازدید از مراکز واکسیناسیون خودرویی زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خبرهای خوبی از انجام واکسیناسیون در کشور داریم، افزود: مقدار زیادی واکسن وارد کشور شده است و همه در حال خدمتگزاری و گسترش این امر مهم هستند.

وی با بیان اینکه در مرکز واکسیناسیون خودرویی پردیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، دانشجویانی هستند که با علاقه زیاد، در حال ارائه خدمات به مردم هستند، اضافه کرد: رکورد واکسیناسیون کشور طی روز گذشته شکسته شد که امیدواریم این میزان بیش از این افزایش یابد.

این عضو کابینه سیزدهم ابراز امیدواری کرد، طی روزها و هفته های آینده با سرعت بیشتری شمار زیادی از جمعیت هدف در کشور واکسینه شوند و طبق بررسی ها در استان زنجان به میزان زیادی مراکز واکسیناسیون وجود دارد و مشکلی در این خصوص نیست.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با روند شتابان کنونی واکسیناسیون ریشه این بیماری در کشور خشک شود، اضافه کرد: عموم مردم توجه کنند، تنها راه کنترل بیماری تزریق واکسن است، که تحقق اهداف می تواند چشم انداز بهتری را ترسیم کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در آینده نزدیک کارت واکسیناسیون ارزش بیشتری خواهد یافت، چرا که در زمان حاضر تردد به کشورهای دیگر با وجود این کارت انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته بازگشایی دانشگاههای علوم پزشکی کشور از نیمه مهر امسال بصورت حضوری خواهد بود و وزارت علوم نیز در حال آماده سازی این وضعیت است که با نظر وزیر آموزش عالی این بازگشایی انجام خواهد گرفت.

وزیر بهداشت در خصوص تامین داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی نیز گفت: مصرف این داروها، در مرحله اول که ویروس در بدن فرد فعال است، تاثیر دارد و به اندازه کافی در اختیار بیمارستان ها قرار گرفته، اما در برخی مراحل بیماری، که ویروس استقرار پیدا می کند نیاز به این دارو نیست و در زمان حاضر نیاز مهم بیماران، اکسیژن است.

وی اضافه کرد: با کارهای انجام گرفته کمبود اکسیژن بیمارستان ها برطرف شده است و در مجموع باید گفت همزمان با واکسیناسیون، کرونا در کشور در حال فروکش کردن است، در تامین دارو و درمان بیماران کنونی مشکلی نداریم و در چند هفته آینده خبرهای خوبی از کاهش بیماران کرونایی اطلاع رسانی خواهد شد.

این مسئول، با اشاره به اینکه میزان واکسیناسیون در مناطق کشور متفاوت است، گفت: میزان واکسناسیون سنی در شهرهای بزرگ به بالای ۴۵ سال و در شهرهای مرزی کشور میانگین ۲۵ تا ۳۵ سال رسیده، که این مهم با توجه به جمعیت سنین بین ۳۵ تا ۴۵ سال است.

وی همچنین تکمیل خانه های بهداشت را امری مهم عنوان و خاطرنشان کرد: پیشگیری امری مهم تلقی می شود و از طرفی باید توجه داشت هدف از ایجاد مرکز پژوهشی صرف ارائه مقالات نیست که در این ارتباط علوم پزشکی می تواند با پژوهش های مختلف از صنایع دستی برای تولید ابزار جراحی و تجهیزات پزشکی استفاده کند که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار