کاظمی: مهم‌ترین دغدغه و اولویت نظام تعلیم و تربیت بازگشایی مدارس است

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش گلستان گفت مهم‌ترین دغدغه و اولویت نظام تعلیم و تربیت بازگشایی مدارس است.

کد مطلب: ۱۲۱۳۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: مهم‌ترین دغدغه و اولویت نظام تعلیم و تربیت بازگشایی مدارس است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، هادی حق شناس؛ استاندار گلستان و سایر اعضا عصر پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ برگزار شد.

در این جلسه سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: مهم ترین دغدغه واولویت نظام تعلیم و تربیت باز گشایی مدارس است؛ ۲۷شهریور از نسخه جدید "اپلیکیشن شاد" رونمایی خواهد شد و شاد به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی داخلی، با بیشترین ظرفیت موجود، همچون سال پیش به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار خواهد گرفت و "مدرسه تلویزیونی ایران" علاوه بر نقش اصلی، نقش مکمل در برنامه های آموزشی داشته و از اول مهر شروع به کار خواهد کرد.

وی افزود: آموزش حضوری و بازگشایی مدارس، به شکلی آرام، تدریجی و با رعایت ایمنی وسلامت دانش آموزان، در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است تا دغدغه خانواده ها، فرهنگیان و مسئولان در این باره کاهش یابد.

استاندار گلستان نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت رعایت عدالت آموزشی، به لزوم احداث هنرستان دریایی، در شهرستان گمیشان و هنرستان کشاورزی در شهرستان گرگان و کانون فرهنگی و تربیتی در آق قلا تأکید کرد.

گوهری راد، در این جلسه اظهار داشت: حضور مداوم استاندار در جلسات شورای آموزش و پرورش در سال گذشته، منجر به اجرایی شدن ۸۵درصد مصوبات این شورا شده است.

وی در ادامه گفت: تاکنون ۹۰/۱۵ درصد دانش آموزان پایه اول استان، در سامانه ثبت نام شده و به طور تجمیعی ۸۵/۹۳ درصد دانش آموزان استان در مدارس ثبت نام شده اند.

وی افزود به منظور بازگشایی باشکوه مدارس، مانور سراسری بازگشایی مدارس را درسراسر استان روز شنبه ۲۰شهریور۱۴۰۰ اجرا خواهیم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در پایان اذعان داشت: ۸۵درصد فرهنگیان استان گلستان در مرحله اول واکسیناسیون فرهنگیان، واکسن کرونا دریافت کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار