حمایت از پژوهش‌گران گام جدید شورای نظارت بر اسباب‌بازی

تهران (پانا) - رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در «دورهمی فعالان بازی و اسباب‌بازی» خبر از فعالیت کمیسیون پژوهش در این مجموعه و حمایت از پژوهش‌گران حوزه بازی و اسباب‌بازی داد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از پژوهش‌گران گام جدید شورای نظارت بر اسباب‌بازی

به گزارش روابط‌ عمومی کانون پرورشی، آیدین مهدی‌زاده، در این نشست که با موضوع «بررسی وضعیت صنعت اسباب‌بازی» برگزار شد، موقعیت فعلی شورای نظارت بر اسباب‌بازی را مورد بررسی قرار داد.
او گفت: شورا بعد از دو دهه فعالیت، جایگاه خود را یافته است، اما امید داریم که فضا به سمت هم‌دلی و مشارکت بیشتر برود و شورا بتواند منعکس‌کننده مفهوم خانه ما -بخشی از سرود کانون- باشد.»
رییس دبیرخانه جدید شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب‌بازی ادامه داد: مسیر شورا بر منوال قبلی خواهد بود و همچون قبل تسهیلات ثبت و مجوز واردات در اختیار دست‌اندرکاران خواهد بود.
او در ادامه به بخشی از برنامه‌های پیش رو اشاره داشت: گام اول ما ساده‌سازی این روند برای کسب مجوز خواهد بود. مصوباتی وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده است و این مصوبات برای پر کردن خلاء‌های موجود، اجرایی خواهد شد. لازم است توجه ویژه‌ای به اتاق‌های فرار، اتاق‌های بازی و فضاهای سرگرمی نو داشته باشیم و شورا بتواند وارد حوزه سرگرمی شود.
اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان یکی از اهدافی است که مهدی‌زاده در برنامه‌های خود برشمرد. وی گفت: قاعدتا شورا نقش میانجی را دارد و قرار نیست به طور مستقیم اطلاع‌رسانی به خانواده‌ی صنعت اسباب‌بازی را بر عهده بگیرد. اما برگزاری جشنواره‌ها و نشست‌های تخصصی و گفتمان‌سازی برای شنیدن نیازهای موجود از برنامه‌های آن است. تلاش داریم از مسوولان وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، صمت، ارشاد، بهداشت و سازمان استاندارد برای همکاری بیشتر دعوت کنیم تا انتقال‌دهنده مشکلات و نیازهای تولیدکنندگان باشیم.
وی خاطرنشان کرد که روند تغییر حوزه اسباب‌بازی به صنعتی متنوع، زمانی ممکن خواهد بود که مدیران سازمان‌های مختلف لزوم وجود و ضرورت توجه به اسباب‌بازی را درک کنند.
مهدی‌زاده به دیدار اخیر شورا با نمایندگان سازمان استاندارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و انتقال کاستی‌ها با هدف هموار شدن مسیر را از گام‌های ضروری خواند.
رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در بخشی از سخنان خود به ضرورت پژوهش در این‌حوزه پرداخت و با اشاره به جشنواره اسباب‌بازی که محفلی برای گردهمایی پژوهش‌گران بود، گفت: به زودی کمیسیون پژوهش شورای نظارت بر اسباب‌بازی نحوه حمایت از پژوهش‌گران و فعالیت‌های خود را اعلام می‌کند. چرا که این حوزه نیازمند بررسی در علوم شناختی است.
مهدی‌زاده در پایان سخنان خود از انتشار بولتن تخصصی برای تولیدکنندگان بازی و اسباب‌بازی خبر داد. وی تاکید کرد که شورا تاکنون درگاه اطلاع‌رسانی دقیقی نداشته است و متاسفانه گاهی به دلیل عدم انتقال درست اطلاعات، تولیدکنندگان و واردکنندگان دچار سوتفاهم‌ و دل‌خوری از شورا می‌شدند که با انتشار یک درگاه رسمی این چالش‌ها برطرف خواهد شد.
«دورهمی فعالان بازی و اسباب‌بازی» با میزبانی دبیرخانه مجمع فعالان حوزه کودک و نوجوان کشور، و به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد پیشرفت جامع ستاد اجرایی فرمان امام (ره) روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ در فضای مجازی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار