در هفته دولت صورت می گیرد:

بهره برداری از 22 پروژه گردشگری و میراث فرهنگی آذربایجانشرقی

خبرگزاری پانا:مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: همزمان با هفته دولت، 22 طرح در حوزه های عمرانی میراث فرهنگی و گردشگری در استان به بهره برداری می رسد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا تراب محمدی افزود: مساجد تاریخی، كمپ های گردشگری و مجتمع های رفاهی بین راهی از جمله این طرح ها به شمار می روند.

محمدی ساخت اماكن تفریحی و رفاهی برای اسكان و پذیرایی از گردشگران به خصوص در فصول پر گردشگر را از اولویت های همیشگی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواند و گفت: در این راستا كمپ های گردشگری و مجتمع های رفاهی بین راهی متعددی در نقاط مختلف آذربایجان شرقی جهت رفاه حال گردشگران طی پنج سال اخیر ساخته شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود مساجد تاریخی متعدد در آذربایجان شرقی ، خاطرنشان كرد: مرمت و بهسازی مساجد تاریخی استان از مهمترین اولویت های این اداره كل به شمار می رود كه اهتمام ویژه ای برای آن انجام گرفته است.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به طرح های آماده افتتاح در هفته دولت سال 92 اظهار داشت: مسجد قراملك تبریز، دال ذال تبریز، مسجد جامع شهرهای سراب و هشترود و نیز مسجد جامع خاروانای شهرستان ورزقان از جمله مساجدی هستند كه مرمت آنها به پایان رسیده و در این هفته به بهره برداری می رسند.

محمدی همچنین امامزاده آستمال و امامزاده صیفار در شهرستان ورزقان را از دیگر پروژه های میراث فرهنگی خواند كه اقدامات مرمتی و اصلاح راه دسترسی به آنها اجرا شده و آماده بهره برداری هستند.

وی یادآور شد: همچنین دو هتل آپارتمان در تبریز و كلیبر، مجتمع چند منظوره خدمات اقامتی و تفریحی(پارك آبی) در تبریز، واحد پذیرایی و باغ تالار در مسیر تبریز-باسمنج، مجتمع تفریحی گردشگری در باسمنج، تالار پذیرایی و رستورانی در هادیشهر و نیز مجتمع اقامتگاهی با مجموعه امكانات گردشگری در بستان آباد طرح های گردشگری آماده افتتاح در هفته دولت را تشكیل می دهند.

این مقام مسئول با اشاره به بهره برداری از كمپ گردشگری ستارخان شهرستان اهر، از اتمام اصلاح راه دسترسی پیام مرند و منطقه نمونه گردشگری دره گشایش مراغه خبر داد كه در هفته دولت افتتاح می شوند.

محمدی افزود: مجتمع سرویس بهداشتی در آغچه قشلاق، اسكلو و مكیدی شهرستان كلیبر و نیز مجتمع سرویس بهداشتی كمپ مسافر مرند و افیل شهرستان اهر دیگر پروژه های آماده بهره برداری در این هفته هستند.

وی شهرستان های استان را دارای زیرساخت های مناسب برای جذب گردشگر دانست و گفت: توسعه صنعت گردشگری طی سال های اخیر در آذربایجان شرقی، این استان را در مسیر پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر قرار داده است.

یادآور می شود، مراسم هفته دولت همزمان با سراسر كشور روزهای دوم تا هشتم شهریور در آذربایجان شرقی برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار