دومین رویداد نخ و نگاره در فرهنگسرای نیاوران

تهران (پانا) - نمایشگاه نخ و نگاره هیما با مشارکت فرهنگسرای نیاوران و موسسه فرهنگی اکو از 19 تا 30 شهریور در گالری یک این فرهنگسرا برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۱۳۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
دومین رویداد نخ و نگاره در فرهنگسرای نیاوران

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، در دومین جشنواره و در بخش طراحی لباس، هنرمندان کشورهای عضو اکو نیز حضور خواهند داشت. این هنرمندان از کشورهای تاجیکستان، افغانستان و ترکمنستان هستند که در حال حاضر30 اثر از هنرمندان عضو اکو در نمایشگاه در معرض دید است.

این نمایشگاه رویدادی است با رویکردی متفاوت نسبت به سال گذشته و نگاهی بین‌المللی با تاکید بر دوخت‌های سنتی معاصر و پیوند آن با طراحی لباس.

تلاش شده است تا علاوه بر شناسایی و تعامل بین هنرمندان کشورهای عضو اکو بر دو اصل حفظ اصالت و حفظ محیط زیست توجه شود.

هدف از برگزاری نمایشگاه نیز حفظ و احیای هنرهای سنتی، تعامل میان هنرمندان عضو کشورهای اکو و ایجاد زنجیره لباس اقوام، برگزاری نمایشگاه نخ و نگاره در کشورهای عضو و نمایش هنر و آشنایی بیشتر فرهنگ کشورها به هنرمندان کشورهای مجاور است.

در این نمایشگاه علاوه بر ارائه آثار منتخبان، آثار نفیس سوزن دوزی از چند مجموعه دار و آثار اساتید نیز به نمایش گذاشته می‌شود و طراحی ویژه لباس، الهام گرفته از لباس ایرانیان باستان است.

داوری دومین جشنواره نخ و نگاره با تاکید بر حضور بخش خصوصی در اقتصاد هنر و با اشاره به رقابت 870 اثر از هنرمندان برگزار شد.

در این دوره 328 شرکت کننده حضور داشتند که 219 هنرمند در بخش دوخت‌های سنتی و 109 هنرمند در زمینه طراحی لباس، آثار خود را ارسال کرده بودند.

در مجموع، هنرمندان 870 اثر را به صورت تصویر در مرحله اول به سایت جشنواره ارسال کردند و در داوری بخش اول که به صورت مجازی برگزار شد، 181 هنرمند در بخش دوخت‌های سنتی با تعداد 397 اثر و 80 هنرمند در طراحی لباس با تعداد 104 اثر مورد قبول هیئت داوران واقع شد و رای مثبت داوران را دریافت کردند. به بیان دیگر در مجموع 261 هنرمند و 501 اثر وارد مرحله دوم شدند.

در داوری بخش دوم 151 هنرمند در بخش دوخت‌های سنتی 69 هنرمند در بخش طراحی لباس پذیرفته شدند و تعداد 357 اثر در دوخت‌های سنتی و 93 اثر در بخش طراحی لباس به نمایشگاه راه یافتند.

لازم به ذکر است دوره اول این نمایشگاه در سطح کشور در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

دومین رویداد نخ و نگاره از 19 تا 30 شهریورماه در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقه‌مندان می‎توانند برای بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا 18 و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا 18 به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار