چهارمین اهدای عضو در کرمانشاه

اهدای عضو زن کرمانشاهی

کرمانشاه(پانا) - مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خبر داد چهارمین اهدای عضو در کرمانشاه طی سال جاری جان ۵ بیمار را نجات داد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اهدای عضو زن کرمانشاهی

بهنام روندی اظهار کرد: پس از تأیید مرگ مغزی مهناز فشی بانوی کنگاوری توسط پزشکان، طی جلسه‌ای موضوع اهدای عضو با بستگان این بیمار در میان گذاشته شد.

وی افزود: بلافاصله پس از طرح موضوع اهدا عضو، خانواده مرحومه فشی موافقت خود را برای اهدای عضو اعلام کردند.

مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر این اساس مقدمات اهدای عضو برای کسانی که نیازمند اعضا بودند انجام گرفت.

روندی با اشاره به ۱۳ مورد اهدای عضو در سال ۹۸ در استان، گفت: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ این آمار به طرز چشمگیری کاهش یافت به‌طوریکه تنها یک مورد اهدای عضو داشتیم.

وی تصریح کرد: اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی که امکان بازگشت آن‌ها وجود ندارد، می‌تواند به یک تا هشت نفر حیاتی مجدد ببخشد، اما متأسفانه سالانه ۵ تا ۸ هزار مرگ مغزی در کشور به ثبت می‌رسد که در ۶ هزار مورد اعضای سالم افراد دچار مرگ مغزی زیر خاک رفته و هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود.

گفتنی است، این چهارمین مورد پیوند اعضا در سال جاری پس خانم‌ها «ژانت محمدی»، «زهرا حاجی‌علیانی» و «بیتا خوزستانی» است، که در استان کرمانشاه انجام می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار