سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با پانا:

بررسی روند بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در مجلس؛ واکسیناسیون کرونا سرعت خوبی ندارد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با تشریح آخرین وضعیت مدیریت بیماری کرونا و نظارت مجلس بر اقدامات صورت گرفته تاکید کرد که همچنان کمبود سرُم درمانی در برخی استان‌ها وجود دارد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
بررسی روند بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در مجلس؛ واکسیناسیون کرونا سرعت خوبی ندارد

زهرا شیخی در گفت‌وگو با پانا درباره نظارت مجلس بر چگونگی مدیریت بیماری کرونا در کشور گفت: «کمیسیون بهداشت ابعاد نظارتی خود را در زمینه نظارت بر مدیریت بیماری کرونا از طریق جلسات مختلف با مسئولان نظام سلامت به‌کار می‌گیرد و این جلسات به‌طور مستمر برگزار می‌شود. روز گذشته نیز جلسه کمیسیون بهداشت با وزیر جدید بهداشت برگزار شد و آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته برای مدیریت کرونا تشریح شد.»

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: «در جلسه روز گذشته روند واکسیناسیون و چگونگی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بررسی شد. نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد که هم دغدغه‌های مردم و هم نگرانی‌های نمایندگان است که مطرح شد تا بهترین اتفاق در زمینه بازگشایی‌ها صورت بگیرد.»

این نماینده مجلس افزود: «یکی از نگرانی‌هایی که وجود دارد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی است که معتقدیم باید روند تصمیم‌گیری‌ها دقیق‌تر اطلاع‌رسانی شود و اقدامات به موقع انجام شود تا وارد پیک بعدی بیماری نشویم.»

وی همچنین با تاکید بر تسریع روند واکسیناسیون عمومی در کشور گفت: «واکسیناسیون کرونا با تلاش‌هایی که صورت گرفته در حال انجام است اما سرعت خوبی ندارد و باید تلاش بیشتری برای واردات و همچنین افزایش ظرفیت تولید داخل انجام شود که این موضوع نیز به وزیر بهداشت مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.»

سخنگوی کمیسیون بهداشت افزود: «تعداد واکسن تزریق شده مورد انتظار نیست و تاکنون حدود 30 میلیون دُز تزریق شده است. وضعیت رو به بهبود است اما مطلوب نیست.»

وی ادامه داد: «اخیرا نیز جلسه‌ای با دبیر کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا در کمیسیون بهداشت برگزار شد و انتقادات نسبت به نابسامانی درباره پیشگیری از بیماری مطرح شد. ضمن اینکه روند توزیع برخی اقلام دارویی در کشور مناسب نیست و برخی استان‌ها با کمبود مواجه هستند از جمله سرُم که هنوز توزیع مناسبی ندارد و متخصصان عفونی بیمارستان‌ها تأکید داشتند که همچنان مشکل وجود دارد و کمبود سرُم برطرف نشده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار