در بیانیه حزب اسلامی کار در خصوص حوادث اخیر افغانستان تاکید شد؛

ضرورت اقدام جهانی علیه نسل کشی طالبان در پنجشیر 

تهران (پانا) - حزب اسلامی کار در خصوص حوادث اخیر افغانستان با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت اقدام جهانی علیه نسل کشی طالبان در پنجشیر تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اقدام جهانی علیه نسل کشی طالبان در پنجشیر 

به گزارش روابط عمومی حزب اسلامی کار در این اعلامیه آمده است:

بسمه تعالی
طی هفته های اخیر نیروهای نظامی آمریکاومتحدان غربی آن پس از 20سال در یک تفاهم رذیلانه و محرمانه با طالبان خاک افغانستان را ترک کرده و مردم خوش باور افغانستان را در برابر هجوم مغول وار طالبان تحت حمایت پاکستان و عربستان تنها گذاشتند.

بیست سالی که جز افزایش فقر و نا امنی ارمغان دیگری برای مردم مظلوم افغان نداشت. آمریکایی ها که به بهانه نابودی القاعده و بن لادن پس از حوادث 11 سپتامبر به افغانستان لشکر کشی کرده بودند در طول 2 دهه گذشته با حمایت و استقرار دولت های وابسته به خود سعی کردند؛منابع طبیعی و ارزشمند افغانستان را به یغما ببرند.

شرکت های آمریکایی به نمایندگی از زمامداران خود با ایجاد باندهای مافیایی قدرت و ثروت معادن ارزشمند این کشور را به تاراج بردند و در نهایت زمام امور همسایه هم زبان و مسلمان و هم فرهنگ ما را به دست گروهی تندرو عقب مانده، متحجر و خشن سپردند و از خاک افغانستان گریختند.

طالبان از زمان پیدایش خود تاکنون با معرفی یک اسلام خشن،خونریز و غیر منطقی، شدیدترین ضربات و صدمات را بر پیکر این دین رحمانی و اندیشه پیامبر رحمت و مغفرت وارد کرده است. اگر چه طی چند هفته اخیر برخی شخصیت های طالبان سعی کردند این ذهنیت را تغییر دهند؛ لیکن عملکرد آنها حاکی از آن است که تفاوت چندانی ازگذشته تا کنون بوقوع نپیوسته است.

عدم اعتقاد به حقوق مسلم زنان،کودکان و بی توجهی به حقوق بشر و.... همچنان از اصولی ترین مبانی فکری طالبان است. نمونه چنین رفتاری را می توان در حمله به پنجشیر و گلوله باران مخالفان در خیابان های کابل مشاهده کرد.

کشور افغانستان از اقوام و مذاهب مختلف تشکیل شده است؛ بدون شک صلح پایدار در آن و ایجاد یک دولت مردم سالار جز در سایه مشارکت همه اقوام و مذاهب محقق نخواهد شد. هر گونه قوم گرایی و نگاه افراطی به عقاید مذهبی،حتما موجب بروز تنش های غیرقابل کنترل خواهد شد.

ملت رنجدیده افغانستان، مستحق یک حکومت با شاخص های دموکراتیک و مردم سالار است. قطعاً دخالت کشورهای منطقه و فرا منطقه ای در اختلافات کنونی افغانستان و در راستای قتل عام مردم، شرایط ادامه و توسعه بحران را فراهم خواهد آورد.

حزب اسلامی کار ضمن محکوم کردن حمله و نسل کشی در پنجشیر به دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر دولت های منطقه و فرامنطقه ای توصیه اکید می کند که با استفاده از ابزار دیپلماسی و گفت وگو با طرف های درگیر در ابتدا آتش شعله های جنگ داخلی را خاموش و سپس برای استقرار یک دولت فراگیر و ملی با حضور همه اقوام و مذاهب تلاش کنند.

باید ایجاد آرامش و رفاه در افغانستان اولویت سیاست خارجی ایران و کشورهای منطقه باشد. اقتصاد پویا و حضور موثر شرکت ها و تجار ایرانی درافغانستان می تواند به رشد و توسعه هر دوکشور کمک فراوانی کند این مهم جز در سایه صلح و حضور همه اندیشه ها و افکار در ساختار حاکمیت افغانستان امکان پذیر نخواهد بود.

اشتراکات فرهنگی و دینی با مردم شریف افغانستان و میزبانی از آنها در طول 4 دهه گذشته از افتخارات بزرگ ملت و دولت ایران است.بدون شک سکوت و چشم پوشی از جنایات طالبان و حامیانش در آینده همگان را شرمگین تاریخ خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار