مستاجران شیرازی وام 40 میلیونی کمک ودیعه مسکن می‌گیرند

ثبت نام وام کمک ودیعه مسکن تا ۳۱ شهریور ادامه دارد

شیراز (پانا) – به گفته مدیر کل راه و شهرسازی فارس بر اساس مصوبه‌ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ستاد ملی مقابله با کرونا، از ۲۶ خرداد ثبت نام وام کمک ودیعه مسکن آغاز شده و تا 31 شهریور ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مستاجران شیرازی وام 40 میلیونی کمک ودیعه مسکن می‌گیرند

جعفر زاهدی گفت: برای کلانشهر شیراز 40 میلیون تومان و برای سایر مناطق شهری هم ۲۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. دوره بازپرداخت این تسهیلات 3 ساله و با نرخ سود ۱۳ درصد است.

او ادامه داد: روش بازپرداخت این تسهیلات در سال گذشته به این صورت بود که وام گیرنده اقساط را پرداخت نمی‌کرد ولی در پایان سال یک جا اصل و سود وام را تسویه می‌کرد که این روش مورد استقبال مستاجران قرار نگرفت.

او اظهار کرد: علاقمندان به دریافت این تسهیلات نیازی به حضور در ادارات راه و شهرسازی برای ثبت نام ندارند و فقط باید در مرحله آخر که مراجعه به بانک است، در شعبه حاضر شوند.

او افزود: برای ثبت نام متقاضیان باید به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس Tem.mrud.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند، سپس به صورت کاملاً سیستمی شرایط متقاضیان پالایش می‌شود؛ هر متقاضی که واجد شرایط باشد، شعبه بانک مورد نظر را در نزدیک‌ترین محل زندگی خود انتخاب کرده و پس از آن به بانک مراجعه می‌کند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: بانک شرایط مورد نظر خود را بررسی کرده و در صورتی که متقاضی، واجد شرایط باشد، پرداخت آن انجام خواهد شد او در خصوص شروط لازم برای اعطای تسهیلات ودیعه مسکن گفت: یکی اینکه سرپرست خانوار باشد؛ در مقطع فعلی مالکیت نداشته باشد و تاریخ انعقاد قرارداد اجاره از اول مهر ۱۳۹۹ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ مرتبط باشد. اگر این سه شرط را داشته باشند و مورد تأیید قرار بگیرد و به فرد بانک عامل را معرفی و او باید به آن شعبه مراجعه کند.

زاهدی اضافه کرد: بنابراین افرادی که در حال حاضر نسبت به انعقاد قرارداد اجاره با موجر اقدام می‌کنند هم مشمول دریافت این تسهیلات خواهند شد.

او ادامه داد: طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، کسانی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که یا آقای متأهل باشند یا خانم مجرد بالای ۳۵ سال؛ اجاره نامه‌ها هم یا باید در دفاتر مشاور املاک نوشته شده و کد رهگیری اخذ شود یا اینکه در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده باشد.

زاهدی در خصوص سقف کلی تسهیلات ودیعه مسکن گفت: با توجه به سقف کلی اختصاص داده شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تا ۱۰ هزار میلیارد تومان، بعید است محدودیت خاصی برای ثبت نام در نظر گرفته شود. فعلاً هر فرد که ثبت نام کند و واجد شرایط باشد، می‌تواند به بانک مراجعه کند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود: تسهیلات 40 میلیون تومانی کلانشهر شیراز با سود 13 درصد و بازپرداخت 3 ساله و مبلغ هر قسط 1347750 تومان است.

تسهیلات 25 میلیون تومانی سایر شهرها نیز با نرخ سود 13 درصد و بازپرداخت 3 ساله و مبلغ هر قسط 842348 تومان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار