توضیحات روابط عمومی آموزش و پرورش مرودشت در خصوص به آتش کشیدن لوح‌های تقدیر دانش‌آموز توسط پدر

شیراز (پانا) - روابط عمومی آموزش و پرورش مرودشت در خصوص کلیپ منتشر شده آتش‌زدن لوح‌های تقدیر یک دانش‌آموز توسط پدرش در حیاط آموزشگاه شاهد این شهرستان، با انتشار گزارشی از وضعیت ثبت نام در مدارس و به ویژه مدارس شاهد، از پیگیری قضایی این نهاد در خصوص توهین به ساحت مدرسه و معلمان توسط پدر دانش‌آموز خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات روابط عمومی آموزش و پرورش مرودشت در خصوص به آتش کشیدن لوح‌های تقدیر دانش‌آموز توسط پدر

در متن این گزارش آمده است: «در پی انتشار کلیپی از آتش زدن لوح‌های تقدیر یک دانش‌آموز توسط پدرش در حیاط آموزشگاه شاهد شهرستان مرودشت به اطلاع می‌رساند همانگونه که استحضار دارید مدارس شاهد در زمره مدارسی است که علاوه بر تحصیل فرزندان معزز شاهد و ایثارگر بخشی از ظرفیت خود را نیز در اختیار سایر دانش‌آموزان قرار می‌دهد.
با توجه به استقبال اولیا از این مدارس و ظرفیت محدود آن، برای جلوگیری از تضییع حقوق و حق برابر تحصیل دانش‌آموزان در این مدارس، وزارت آموزش و پرورش اقدام به تعیین شرایط و ضوابط کرده است.
براین اساس همه دانش‌آموزان متقاضی تحصیل در این مدارس در ابتدا می‌بایست در سامانه‌مربوطه مدارک امتیازآور خود را که شامل: کسب رتبه در مسابقات و فعالیت‌های مختلف دوران تحصیل خود از سطح مدرسه تا کشور که مورد تایید آموزش و پرورش بوده را بارگزاری کنند.
پس از آن به ترتیب نمره از بالاترین نفر به پایین و با توجه به ظرفیت هر مدرسه از دانش‌آموزان دعوت می شود و مدارک خوداظهاری ‌آن‌ها راستی آزمایی و سپس ثبت نام قطعی بعمل می‌آید.
فرد مزبور در کلیپ منتشر شده که به ثبت‌نام در مدرسه شاهد اعتراض می‌کند مدارک و مستندات کافی برای ثبت نام فرزندش در مدرسه را نداشته اما همچنان اصرار بر ثبت نام خارج از ضوابط داشته است.
وی در روز دوشنبه ۱۵ شهریور پس از مراجعه به مدرسه و مطلع شدن از عدم ثبت‌نام فرزندش، با وجود اینکه مدیر و عوامل اجرایی مدرسه هیچگونه بی‌احترامی و رفتار خلاف شئون اسلامی با وی نداشتند اقدام به آتش زدن لوح‌های تقدیر‌ فرزندش و تصویربرداری از این اقدام و فحاشی به مدیر و عوامل مدرسه و تهدید آن‌ها کرده است.
مسوولان اداره آموزش و پرورش شهرستان مرودشت ضمن اینکه صیانت از حریم مدرسه و همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان را وظیفه ذاتی خود می‌دانند قطعا از طریق مراجع ذی صلاح پیگیر اینگونه موارد خواهند بود و به محض اطلاع از این ماجرا برای بررسی بیشتر استماع اظهارات این فرد جلسه‌ای را نیز با وی و مدیر آموزشگاه برگزار کردند که نتایج این جلسه نیز به زودی و پس از بررسی‌های بیشتر اطلاع رسانی خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار