بهنام محمودی در گفت‌وگو با پانا

شنیده‌ام رئیس هیات‌هایی که به من رای دادند در آستانه برکناری هستند

تهران (پانا) - کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران معتقد است وضعیت نامطلوبی که والیبال ایران در آن قرار گرفته حاصل مدیریت غیر والیبالی‌ها بر این رشته است.

کد مطلب: ۱۲۱۲۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
شنیده‌ام رئیس هیات‌هایی که به من رای دادند در آستانه برکناری هستند

بهنام محمودی در گفت‌وگو با پانا درباره لیست ۱۴ نفره تیم ملی والیبال برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: « تیم با بازیکنان جوان قرار است در این مسابقات حضور پیدا کند، معمولا بعد از المپیک جوانگرایی انجام می‌شود و تیم ما هم این شرایط را دارد. بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شدند همگی خوب هستند و می‌توان گفت آینده والیبال ایران محسوب می‌شوند. »

وی ادامه داد: « الان وقت عوض کردن نسل آینده والیبال است. همانطور که گفتم پوست‌اندازی بعد از المپیک اتفاق می‎افتد، نه اینکه برای لیگ ملت‌ها به سمت جوانگرایی رفتیم و ۲۰ روز بعد از آن هم المپیک برگزار شد. معمولا تیم‌ها بعد از المپیک به سمت جوانگرایی می‌روند اما چند بازیکن با تجربه هم در ترکیب تیم قرار می‌دهند تا آنها تجربه خود را به بازیکنان جوانتر انتقال بدهند. توقع جامعه والیبال این است که تیم به فینال قهرمانی آسیا صعود کند. قطعا زور تیم‌های مثل چین، کره جنوبی و حتی ژاپن که میزبان است به ما نمی‌رسد و توانایی شکست آنها را داریم. این تغییر نسل انجام شده و اگر از حالا به بعد لیگ خوبی هم داشته باشیم می‌توانیم به آینده والیبال امیدوار باشیم. »

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال در مورد کاپیتانی میلاد عبادی‌پور در این رقابت‌ها اظهار کرد: « کاپیتان تیم معمولا بازیکن باتجربه و به اصطلاح موتور تیم است که پس از خداحافظی سعید معروف، از بین بازیکنان قدیمی میلاد عبادی پور باثبات و باتجربه است. او به جرات می‌توانم بگویم بین ۱۰ بازیکن برتر بلند زن تاریخ والیبال ایران است که سال‌ها بدون حاشیه در اختیار تیم بوده و می‌تواند برای این مسابقات، به خوبی از پس این مسئولیت بربیاید. امیدوارم تیم ملی در این رقابت‌ها خوب بدرخشد، طبیعی است که بازیکنان باتجربه هم چون سعید معروف، امیر غفور، موسوی و... به خاطر گذر زمان در ترکیب تیم نباشند و نسل جدید روی کار بیایند. در نهایت امیدوارم تیم ملی با مربی ایرانی بهترین عملکرد خود را داشته باشد. »

محمودی با اشاره به صحبت‌های محمدرضا داورزنی مبنی بر اعتماد کردن به مربیان ایرانی اظهار کرد: « من سال‌هاست حرفم این است که باید به مربیان ایرانی اعتماد کنیم، با آنها قرارداد ببندیم و امور والیبال را به دست مربیان ایرانی که در واقع سرمایه‌های این رشته هستند، بسپاریم. اما متاسفانه به خاطر اینکه داورزنی مدیر ورزشی نیست و روحیه مربیان ایرانی را نمی‌شناسد به آنها اعتماد نکرد و همانطور که دیدید قبل از المپیک هم آلکنو را برای تیم ملی انتخاب کرد.البته من نمی‌گویم آلکنو مربی بدی بود، او رزومه خیلی خوبی داشت اما زمان کافی در اختیار نداشت و در مدت زمان کوتاهی هم در ایران حضور داشت. ضمن اینکه من اعتقاد دارم از قبل هم با آلکنو برای هدایت تیم ملی هماهنگ کرده بودند و جلسات هیات‌ رئیسه و کمیته فنی به نوعی فرمالیته بود.»

کارشناس والیبال تاکید کرد: « با این حال معتقدم نه تنها الان و در شرایط فعلی بلکه همیشه باید به مربیان ایرانی اعتماد کنیم. ما مربیانی مثل سعید رضایی، رحمان محمدی‌راد، محمد ترکاشوند، پیمان اکبری، عظیم جزیده، محمدرضا تندروان، بهروز عطایی، ناصر شهنازی و... داریم که می‌توانند مدیریت تیم‌ ملی والیبال را برعهده بگیرند. سپردن هدایت تیم ملی به دست یک مربی ایرانی باید زودتر انجام می‌شد و آمدن آلکنو به دلیل کمبود زمان جایز نبود، اما داورزنی معتقد بودند که نسل والیبال ایران در حال پوست اندازی است و این بازیکنان که قصد جدا شدن از تیم ملی را دارند شاید بتوانند سکوی المپیک را کسب کنند که این اتفاق نیفتاد و بدتر اینکه بعد از لیگ ملت‌ها که تیم بسیار ضعیف کار کرد کمیته فنی برگزار نشد تا وضعیت تیم آسیب‌شناسی و ایرادات گرفته شود. »

محمودی با بیان اینکه فدراسیون مدام از خداحافظی نکردن معروف صحبت می‌کند، گفت: « معروف در صفحه شخصی خود به صورت رسمی اعلام کرد از تیم ملی خداحافظی کرده و قصد بازگشت ندارد، اما فدراسیون همچنان عنوان می‌کند او خداحافظی رسمی نکرده و این اصلا خوب نیست. حتی اگر معروف به تیم بازگردد، یک سال فقط می‌تواند در کنار تیم باشد. این چرخه طبیعی است که بازیکنان پا به سن گذاشته دیر یا زود باید از بدنه تیم جدا شوند. متاسفانه در ورزش ایران سیستم به گونه‌ای است که همیشه خوش استقبال و بد بدرقه هستند، باید از ظرفیت بازیکنان بزرگتر همچون سعید معروف که چهره جهانی دارد در والیبال استفاده شود. متاسفانه والیبال مدت‌هاست که سردرگم است. عدم برنامه‌ریزی در این رشته بسیار دیده می‌شود. »

محمودی عنوان کرد: « موفقیت بازیکنان والیبال ایران بود که باعث شد داورزنی دیده شود و به عنوان معاون وزیر در وزارت ورزش و جوانان فعالیت کند، او وقتی دید دولت در حال تمام شدن است بلافاصله به فدراسیون بازگشت و هم‌اکنون دو سال است که رییس فدراسیون والیبال است. والیبالی‌ها در مکتب پهلوانی و قهرمانی رشد کردند و طبیعتا اصول ورزش هم بر مبنای صداقت و جوانمردی است اما در سیاست این مسائل معنی ندارد. »

بازیکن اسبق تیم ملی تصریح کرد: « داورزنی هم شخصیت سیاسی است که به واسطه ارتباط نزدیکی که با سلطانی‌فر داشت، مجوز او را برای حضور در معاونت وزارت ورزش و جوانان گرفتند که این اتفاق در دولت قبل رخ داد و در دولت جدید باید این موضوع بررسی شود از طرف دیگر سجادی باید به عنوان وزیر ورزش استعلام بگیرد و این موضوع را بررسی کند. وقت آن رسیده که جوان‌ترها روی کار بیاورد. من معتقدم داورزنی زمانی که معاونت قهرمانی وزارت ورزش را برعهده داشت می‌توانست کمک زیادی به والیبال کند اما متاسفانه به خاطر غرور و منیت‌ این کار را انجام نداد. »

وی عنوان کرد: « او به راحتی می‌توانست در مدت زمانی که در والیبال حضور داشت، مدیر و سرپرست، دبیر تربیت کند تا زمانی که خودش در پست دیگری فعالیت می‌کرد، این افراد به والیبال کمک کنند اما او تنها بله قربان‌گو می‌خواست و افرادی که هدفشان کمک به والیبال بود و بله قربان‌گو هم نبودند به راحتی حذف شدند. او هم اکنون اقداماتی انجام می‌دهد که اصلا شایسته نیست، کلیپی در فضای مجازی پخش می‌شود و از جامعه والیبال خواسته می‌شود که این کلیپ را منتشر کنند تا نشان بدهند او حمایت جامعه والیبال را دارد، در صورتی که کسی که مسئولیت دارد و خوب کار می‌کند نیاز به تبلیغ ندارد. »

کارشناس والیبال با انتقاد از اینکه چرا مصطفی کارخانه باید سرپرست تیم ملی شود، اظهار کرد: « کارخانه مربی بزرگ و با اعتبار والیبال ایران است، او باید مشاور فدراسیون بود و به جای آقای مرادی که از جامعه والیبال نیست قرار می‌گرفت. باید از ظرفیت مربیان بزرگی مثل کارخانه به خوبی استفاده شود. متاسفانه درد اصلی والیبال این است که غیر والیبالی‌ها در این فدراسیون حضور دارند. هر چند که از اختیارات رییس است اما جامعه والیبال هم این مسائل را برنمی‌تابد. در حال حاضر افرادی در کمیته فنی حضور دارند که اصلا فنی نیستند و ایده و طرح ندارند. جلسات هیات ‌رئیسه محلی برای تعریف و تمجید از رئیس فدراسیون شده بود که به خاطر همین موضوع من با داورزنی دچار چالش شدم. البته باید بگویم من هیچ مشکل شخصی با او ندارم اما به لحاظ کار مدیریت موافق برنامه‌های او نیستم. »

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون والیبال اظهار کرد: « سال‌های گذشته داورزنی صحبت‌های قشنگی مطرح می‌کرد، او می‌گفت شاید تیم ملی به لحاظ کیفی خوب بازی نکند اما به لحاظ کمی نتیجه می‌گیرد، اما الان می‌بینیم که تیم نه به لحاظ کیفی و نه کمی خوب بازی نمی‌کند و نتایجی که در لیگ ملت‌ها و المپیک رقم خورد نشان داد. مدیران ورزشی وعده‌های زیادی می‌دهند و باید پس از هر عملکرد متولیان ورزش وعده‌هایی که آنها دادند و نتایجی که گرفتند را بررسی کنند. متاسفم که باید بگویم برخی اتفاقات در فدراسیون رخ می‌دهد که به هیچ عنوان زیبنده نیست. »

محمودی خاطرنشان کرد: « من شنیدم روسای هیات‌نهایی که در انتخابات به من رای داده بودند الان شرایطی برای آنها فراهم شده که در آستانه برکنار شدن هستند. این اقدامات به هیچ عنوان زیبنده والیبال ایران نیست. نباید هر کسی که اعتراض می‌کند فضای خفقان برای او ایجاد کرد. چند روز پیش شنیدم که یکی از دوستان عنوان کرده بود ما چون در فدراسیون نیستیم انتقاد می‌کنیم، در صورتی که باید بگویم ما چون از خانواده والیبال و دلسوز این رشته هستیم انتقاد می‌کنیم وگرنه صندلی‌های مدیریت امانت هستند و ما هم کارهای شخصی خودمان را داریم و نیازی نداریم. اما به خاطر والیبال و این رشته صحبت می‌کنیم و اگر نقدی باشد آن‌ها را مطرح می‌کنیم. »

وی گفت: « در حال حاضر یکی از دوستان داورزنی در فدراسیون حضور ندارد و افرادی روی کار آمده‌اند که کسی آنها را نمی‌شناسد. والیبال برای والیبال دوستان و اهالی این خانواده است. متاسفم که با بازیکنان بزرگی مثل فرهاد قائمی، سعید معروف رفتار درستی نشد.سعید معروف بزرگ والیبال ایران بود و اگر آنها توانایی حفظ کردن او را داشتند، نباید سعید در خارج از ایران مربیگری می‌کرد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار