فردا؛ اعلام نتایج آزمون جامع گروه دوم مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش

تهران (پانا) - دبیر ستاد برگزار کننده آزمون‌های مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان، از اعلام نتایج آزمون جامع، فردا سه شنبه 16 شهریور خبر داد و گفت گروه دوم مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش می‌توانند از ساعت 10 صبح فردا با ورود به سامانه مروارید به نشانی HR.CFU.AC.IR از نتایج آزمون مطلع شوند.

کد مطلب: ۱۲۱۲۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
فردا؛ اعلام نتایج آزمون جامع گروه دوم مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان، دبیر ستاد برگزار کننده آزمون های مرکز سنجش دانشگاه از اعلام نتایج آزمون جامع برگزار شده گروه دوم مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش در کشور خبر داد و گفت: از مجموع 27 هزار و 906 نفر شرکت کننده در آزمون 93/4 درصد موفق به کسب حد نصاب نمره لازم به منظور کسب گواهی صلاحیت حرفه معلمی و تسهیل فرآیند استخدام در آموزش و پرورش شده اند.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، احتساب 65 درصد نمره در آزمون جامع را شرط قبولی و موفقیت تعداد 26 هزار و 63 نفر از مجموع کل افراد شرکت کننده در آزمون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: این افراد با کسب نمره قبولی در مولفه های کارآموزی و فرهنگی مجاز به شرکت در آزمون و با دریافت نمره قبولی در بخش کتبی موفق به دریافت گواهی صلاحیت حرفه معلمی شده اند.

دبیر ستاد برگزار کننده آزمون های مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان، تاکید کرد: به استناد گزارش معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت این دانشگاه و مبتنی بر نتیجه آزمون جامع در صورتی که نمره افراد بالاتر از رقم 650 باشد، موفق به دریافت گواهی صلاحیت حرفه معلمی شده و در غیر این صورت گواهی مذکور به افراد تعلق نخواهد گرفت.

این مقام مسؤول، تصریح کرد: وفق مقررات امتحانات، در صورتی که حد نصاب نمره کارآموزی افراد شرکت کننده در آزمون 14 یا بالاتر و همچنین حد نصاب نمره فرهنگی 12 و یا بالاتر باشد، قبول نشدن افراد در آزمون مربوط به بخش کتبی آزمون پایانی جامع است.

استاد دانشگاه، نمرات مولفه های کارآموزی و فرهنگی را قابل رویت در کارنامه منتشر شده شرکت کنندگان در آزمون دانست و گفت: در صورتی که فرد شرکت کننده در آزمون حتی در یکی از بخش های هفت گانه مولفه فرهنگی شرکت نکرده باشد، نمره مولفه مذکور برای وی ثبت نشده است.

وی، خطاب به آن تعداد افرادی که مولفه های مهم کارآموزی و فرهنگی را سپری نکرده و در آزمون جامع 12 شهریور شرکت کردند، یادآور شد: طی هماهنگی به عمل آمده با مرکز هوشمندسازی دانشگاه، این افراد می توانند فقط برای آگاهی و رویت نمره آزمون کتبی خود با ورود به سامانه اعلام شده اقدام کنند.

کچوئیان، خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری آزمون گروه سوم مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش در فصل پاییز افرادی که به هر دلیل موفق به کسب حد نصاب نمره نشده اند، می توانند همراه با این گروه در آزمون شرکت و تلاشی مجدد برای کسب موفقیت در آزمون داشته باشند.

این مقام مسؤول، در خصوص اعتراض برخی قبول نشدگان نسبت به نتایج اعلام شده افزود: این افراد می توانند پس از رویت نتیجه آزمون از ساعت 12 روز سه شنبه 16 شهریور تا ساعت 12 روز چهارشنبه 17 ماه جاری نسبت به ثبت اعتراض خود در سامانه مروارید اقدام کنند.

دبیر ستاد برگزار کننده آزمون های مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان، مسئولیت پیگیری این امر را از وظایف اصلی مشمولان آزمون برشمرد و با تاکید بر پاسخگو نبودن مرکز سنجش صلاحیت های حرفه ای دانشگاه نسبت به اعتراض های خارج از زمان مقرر تصریح کرد: با توجه به ثبت اعتراض در سامانه، هیچ یک از بخش های سازمان مرکزی دانشگاه پاسخگوی تماس های تلفنی افراد معترض نخواهند بود.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر پایش و رصد صلاحیت حرفه ای مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش برای استخدام قطعی در این دستگاه سنجش و اندازه گیری دانش، مهارت و نگرش افراد را فعالیتی ضروری دانست و اظهار داشت: همه حقوق مربوط به مشمولان در جریان برگزاری این آزمون اعمال و اقدام لازم به عمل آمده است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: نتایج اعلام شده آزمون مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش، ملاک عمل مسئولان ذی ربط در آموزش و پرورش به منظور شروع فرآیند استخدام و تسریع و تسهیل صدور احکام افراد قبول شده در آزمون است.

کچوئیان، در پایان خطاب به قبول شدگان در آزمون، دانشگاه فرهنگیان را فقط مسؤول برگزاری آزمون ها دانست و تاکید کرد: همه قبول شدگان می توانند جزئیات مربوط به فرایند تبدیل وضعیت خود را از مراجع رسمی وزارت آموزش و پرورش پیگیری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار