کمرئی تشریح کرد

زمان آموزش‌های حضوری در مدارس اعلام شد

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از برنامه تدریجی وزارتخانه برای ارائه آموزش‌ها از آبان ماه خبرداد و گفت فعالیت‌های آموزشی قطعاً از ابتدای مهرماه و آموزش‌های حضوری نیز به تدریج از آبان ماه در مدارس کشور شروع خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
زمان آموزش‌های حضوری در مدارس اعلام شد

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه «صبح و گفتگو» از برنامه تدریجی وزارتخانه برای ارائه آموزش‌ها از آبان ماه خبرداد و گفت: فعالیت‌های آموزشی قطعاً از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود و آموزش‌های حضوری نیز به تدریج از آبان ماه در مدارس کشور شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در این 18 ماهی که از شرایط کرونایی و آموزش‌های غیرحضوری گذشته به اندازه کافی انباشت اطلاعات و دانش و تجربیات بین المللی در این زمینه به دست آوردیم افزود: بازگشایی مدارس از آبان ماه به صورت حضوری مصوبه و تصمیم ستاد است.

کمرئی با بیان اینکه در مدارس کمتر برخوردار و مناطق محروم کشورمان، امکان فاصله گذاری اجتماعی بیشتر است گفت: در این نوع مدارس با رعایت پروتکل‌ها، می‌توان آموزش‌ها را به صورت حضوری ارائه کرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دو مولفه اصلی برای برگزاری آموزش‌های حضوری گفت: مبنای ما برای آموزش حضوری این است که تعداد دانش آموزان در هر کلاس درس 15 نفر باشد و مولفه دوم هم تراکم جمعیت در کل مدرسه است.

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی عضو سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در این برنامه درمورد بازگشایی مدارس گفت: نهادی که در این مدت حرف اول و آخر را زد و می‌زند و به عبارتی دیگر تصمیم گیرنده اصلی، ستاد ملی مقابله با کروناست.

وی افزود: درمورد مناطق کم برخوردار که تعداد دانش آموزان کم است آموزش‌ها به صورت حضوری است و در مورد دانشگاه‌ها نیز این موضوع را با وزیر علوم وقت مطرح کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به اینکه آموزش غیرحضوری درمورد برخی دانشگاه‌ها و رشته‌های دانشگاهی بی معناست اظهارکرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای از آن دانشگاه‌هایی است که دانشجویانش باید حضوری آموزش ببینند که البته موارد و اصول بهداشتی هم رعایت می‌شود.

عضو سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از جلسه کمیسیون در روز سه شنبه برای تصمیم گیری در این مورد خبرداد و گفت: ما فردا جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد و تصمیم گیری نهایی هم با ستاد ملی مقابله با کروناست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار