کتاب « آیین کانون» منتشر شد

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی از چاپ و انتشار کتاب « آیین کانون» که شیوه‌نامه و دستورالعمل کانون‌های فرهنگی تربیتی است خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
کتاب « آیین کانون» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علی رمضانی گفت: امروزه وجود کانون های فرهنگی تربیتی برای کودکان و نوجوانان یکی از نیازهای اصلی و انکارناپذیر در راستای شکوفا شدن استعدادهای مختلف این قشر از جامعه و تقویت بنیان دینی و عقیدتی و همچنین مکملی برای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس است.

وی ادامه داد: از آنجایی که غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به عنوان یک نیاز واقعی مطرح است لذا لازم است تا به کانون های فرهنگی تربیتی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری به عنوان یکی از اماکن عمومی توجه بیشتری شود. رمضانی ادامه داد: واضح و مبرهن است بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تنها جایی که همه ۶ ساحت تربیتی در آن اجرایی می شود کانون های فرهنگی تربیتی هستند.

وی خاطر نشان کرد: این اماکن مهم ترین بسته برای انجام فعالیت‌های فوق برنامه ویژه مهارت آموزی، تقویت روحیه خودباوری و نشاد برای دانش آموزان هستند.

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی ادامه داد: برنامه‌های تکمیلی متنوع و جذاب در کانون های فرهنگی تربیتی در واقع زمینه تداوم اهداف نظام تعلیم و تربیت را همراه با رغبت و انگیزه در بین دانش آموزان به وجود می‌آورند و سبب رشد و شکوفایی استعدادهای آنها در زمینه های مختلف می شوند.

رمضانی با اشاره به تجهیز کانون های پرورشی و تربیتی گفت: بنابراین ما وظیفه داریم که با جدیت تمام در بحث توسعه و تجهیز کانون‌های فرهنگی تربیتی به عنوان یکی از محیط های یادگیری مورد تاکید سند تحول بنیادی آموزش و پرورش ورود جدی داشته باشیم همانطور که برای فضاهای آموزشی در جای جای ایران اسلامی دغدغه داریم.

وی افزود: کانون های فرهنگی تربیتی یکی از مکان های مهم در زمینه آموزش مسائل دینی قرآنی فرهنگی هنری و مهارتی به شمار می روند و نگاه ویژه مسئولان را در این زمینه می طلبد.

رمضانی گفت: به همین دلیل ما کتاب شیوه نامه و دستورالعمل کانون های فرهنگی تربیتی سراسر کشور را با نام «آیین کانون» تدوین کردیم و در اختیار عموم قرار دادیم این کتاب با همکاری موسسه فرهنگی منادی تربیت در تیراژ ۱۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان می‌توانند آن را از کتابفروشی های معتبر و یا موسسه منادی تربیت تهیه کند.

در این کتاب می خوانیم:

سخن معاون پرورشی و فرهنگی

سخن مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی

تاریخچه شکل گیری کانون های فرهنگی تربیتی

کانون های فرهنگی تربیتی در منظر سند تحول بنیادین

دستورالعمل ها و آیین نامه ها

محتوای آموزشی انجمن ها

اطلاعات و آمار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار