در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

بیش از 25 هزار دانش آموز جدید به جمعیت دانش آموزی سیستان و بلوچستان افزوده می شود

زاهدان (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت با توجه به پیش بینی انجام شده 25 هزار و 340 دانش آموز جدید در سال تحصیلی 1401-1400 به جمعیت دانش آموزی استان افزوده خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 25 هزار دانش آموز جدید به جمعیت دانش آموزی سیستان و بلوچستان افزوده می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، حمیدرضا رخشانی در شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: همه عوامل و دست اندرکاران در بخش‌ها و حوزه های مختلف ستادی و صف در آموزش و پرورش بدنبال کاهش دغدغه و رفع نگرانی خانواده ها، همکاران و دانش آموزان در سال تحصیلی جدید بوده و هستند.

وی افزود: با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی در سال تحصیلی آینده 12 هزار و 431 نفر کمبود معلم داریم که این کمبود را از طریق خرید خدمات، حق التدریس، سرباز معلمان و تدریس معاونان مدارس برطرف کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تشکر از پیگیری و همراهی استاندار برای افزایش سهمیه جذب نیروی انسانی گفت: در طول سه سال گذشته 22 هزار و 906 ردیف استخدامی از محل دانشگاه فرهنگیان؛ استخدام ماده 28، حق التدریس و خرید خدمات به این استان اختصاص یافت. امسال فقط برای دانشگاه فرهنگیان هزار و 200 نفر افزایش سهمیه داشتیم.

رخشانی خاطرنشان کرد: در پی تهیه و تدوین اسناد آمایشی شاخص های مختلف در استان و ارائه به حوزه ستادی، با دستور وزیر آموزش و پرورش، کمیته پیگیری وحل مشکلات و چالش های سالیان متمادی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تشکیل شد و هم اینک به صورت هفتگی روند رفع مشکلات مربوط به استان رصد و پیگیری می شود.

وی در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: در استان 2 هزار و 668 مدرسه شهری و 5 هزار و 632 مدرسه روستایی و عشایری وجود دارد که 51 درصد جمعیت دانش آموزی استان یعنی بیش از 420 هزار نفر در مدارس شهری و 404 هزار نفر نیز در مدارس روستایی و عشایری مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تلاش همه ما ادامه فرآیند آموزش به صورت حضوری است، تصریح کرد: نبود زیرساخت‌های اینترنتی و ارتباطی، وضعیت مالی ضعیف خانواده‌ها و عدم توانایی تهیه تبلت و گوشی تلفن همراه هوشمند از جمله مشکلات آموزش مجازی در روستاها و مناطق عشایری است که آسیب‌های فراوانی برای دانش‌آموزان به همراه دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته با موافقت ستاد استانی مدیریت کرونا آموزش در مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کمتر از 50 نفر به صورت حضوری ادامه یافت و امسال با توجه به واکسیناسیون همکاران امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری وجود دارد.

رخشانی ادامه داد: از مجموع 461 هزار و 108 دانش آموز در مدارس شهری استان، 110 هزار نفر در نقاط حاشیه شهرها ساکن هستند که به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و عدم توانایی مالی خانواده‌ها سال گذشته آموزش این دانش آموزان از طریق توزیع درسنامه و آموزش فرد به فرد انجام شد اما امسال حتما باید برای تهیه تبلت برای این دانش آموزان تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته 351 هزار دانش آموز در استان با استفاده از تبلت یا گوشی هوشمند برای آموزش خود از شبکه شاد استفاده کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار