صادق خلیلیان استاندار خوزستان شد

تهران (پانا) - جلسه هیات وزیران بعداز ظهر یکشنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه اعضای دولت به صادق خلیلیان به سمت استاندار منتخب خوزستان رأی اعتماد دادند.

کد مطلب: ۱۲۱۲۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
صادق خلیلیان استاندار خوزستان شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، وی دارای مدرک کارشناسی خاکشناسی از دانشگاه شهید چمران اهواز و همچنین کارشناسی ارشد اقتصاد کشاورزی و دکترای اقتصاد منابع طبیعی از دانشگاه تربیت مدرس است.

از سوابق مدیریتی و اجرایی آقای خلیلیان می توان به معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و عضو شورای بیمه مرکزی کشور به عنوان نماینده این وزارتخانه در دولت نهم و نیز وزیر جهاد کشاورزی و عضو شورای پول و اعتبار در دولت دهم اشاره کرد.
در ادامه جلسه، هیات وزیران تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی را بررسی و به تصویب رساند.

تعیین وزرای منتخب هیات وزیران در شورای پول و اعتبار

هیات دولت به پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به استناد ماده (۱۵) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، وزرای جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی را به عنوان وزیران منتخب عضو شورای پول و اعتبار تعیین کرد.

موافقت دولت با لایحه تصویب آیین نامه بین المللی شناورهای تندرو ۲۰۰۰
هیات وزیران در جلسه امروز همچنین با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر آیین نامه بین المللی شناورهای تندرو ۲۰۰۰ موضوع قطعنامه های کارگروه ایمنی دریانوردی سازمان بین‌المللی دریانوردی موافقت کرد.
آیین‌نامه مذکور در ابتدا با هدف ایجاد قوانین و مقررات بین‌المللی برای کشتی‌های خاص با سرعت بالا (تندرو) در سال ۱۹۹۴ توسط سازمان بین‌المللی دریانوردی، تصویب و از ۱۹۹۷ اجرایی شد و اجرای آن برای شناورهای ساخته شده بعد از تاریخ یکم جولای سال ۲۰۰۲ سطح ایمنی شناورهای خاص دارای سرعت بالا را افزایش و ریسک‌های عملیاتی برای حفظ تعادل و آسیب‌های سازه‌ای آن ها را تا حد قابل قبولی کاهش داد.

این آیین‌نامه شامل الزاماتی برای طراحی و ساخت، تجهیزات موردنیاز و شرایط عملیات و تعمیر و نگهداری شناورهای تندرو است که در سطح بین‌المللی فعالیت دارند. هدف اصلی از این آیین‌نامه، تأمین ایمنی در سطح برابر با کشتی‌های معمولی است که به موجب کنوانسیون بین‌المللی نجات جان اشخاص در دریا ۱۹۷۴ (سولاس ۱۹۷۴) و کنوانسیون بین‌المللی خط شاهین کشتی ۱۹۶۶ باید از طریق استانداردهای ساختاری و تجهیزاتی و کنترل‌های عملیاتی دقیق تأمین گردد.

لایحه موافقت‌نامه بین ایران و مجمع مجالس آسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مصونیت‏های دبیرخانه دائمی مجالس آسیایی

هیات وزیران در ادامه جلسه امروز به پیشنهاد وزارت امور خارجه، لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مصونیت‏های دبیرخانه دایمی مجالس آسیایی را به تصویب رساند.

مطابق این لایحه، موافقت‌نامه مورد اشاره، مشتمل بر یک مقدمه و ۱۴ ماده، تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می شود. همچنین ارجاع اختلافات موضوع ماده (۱۳) این موافقت‌نامه به داوری توسط دولت جمهوری اسلامی ایران منوط به رعایت قوانین ومقررات مربوط است.

اصلاح مصوبه دولت درخصوص تعیین حدود انتشار امواج و پرتوهای یون‌ساز و غیریون‌ساز

اعضای دولت به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور و به منظور تامین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی، مصوبه مربوط به تعیین حدود انتشار امواج و پرتوهای یون‌ساز و غیریون‌ساز، موضوع ماده (۳۰) قانون هوای پاک را اصلاح کرد.

بر این اساس، حدود پرتوهای یون ساز در هوای آزاد، مطابق ماده (۲۲) قانون حفاظت در برابر اشعه و ماده (۲۳) الحاقی آیین نامه اجرایی قانون حفاظت در برابر اشعه و در چهارچوب مقررات آژانس بین‌‍المللی انرژی اتمی، توسط سازمان انرژی اتمی ایران با همکاری دستگاه‌های مندرج در تبصره موضوع ماده (۳۰) قانون هوای پاک، تنظیم و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار