برای اولین بار:

جراحی نادر دیسک بین مهره‌ای از طریق قفسه سینه در بیمارستان دهدشت با موفقیت انجام شد

یاسوج (پانا) - متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت عنوان کرد دیسک‌های ستون فقرات سینه‌ای نادر و از نظر نحوه جراحی چالش برانگیز محسوب می‌شوند و با خطر ضعف یا فلج پاها همراه هستند.

کد مطلب: ۱۲۱۲۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
جراحی نادر دیسک بین مهره‌ای از طریق قفسه سینه در بیمارستان دهدشت با موفقیت انجام شد

عبدالحمید براتی اظهار کرد: دیسکهای کمری معمولا از پشت جراحی می شوند اما در مورد دیسکهای ستون فقرات پشتی(سینه ای) شرایط سخت تر و عمل جراحی از پشت با خطر آسیب نخاعی و عوارض ذکر شده همراه است.

متخصص جراحی مغز و اعصاب گفت: در این بیمار قفسه سینه بیمار با برداشتن یکی از دنده ها باز و دسترسی به دیسک از جلو و از درون قفسه سینه و کنار ریه و عروق حساس و احشای شکمی مقدور شد.
براتی بیان کرد: در یک عمل جراحی ۸ ساعته و حساس با استفاده از میکروسکوپ قسمتی از مهره ها و دیسک کامل برداشته و نخاع آزاد و با استفاده از استخوان برداشته شده از لگن بیمار و وسایل فلزی مخصوص مهره ها به هم متصل و پایدار شد.

منصور نیکخو سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: این بیمار که رنج سفر به مراکز درمانی استانهای همجوار، رنج هزینه مالی و ایاب و ذهاب در این ایام سخت کرونایی برایش مقدور نبود با هنرمندی و خلاقیت جراح زبر دست، دوباره سلامتی خود را بدست آورد که باعث خوشحالی خانواده بیمار و باعث افتخار این مجموعه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار