بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با پانا:

عملکرد تیم ملی برابر سوریه زنگ خطر را به صدا درآورد؛ نداشتن بازی تدارکاتی تاثیر خودش را گذاشت

افت تیم ملی در دیدار با سوریه محسوس بود / مقابل عراق فرصت اشتباه نداریم

تهران (پانا) - مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است در دیدار مقابل سوریه تیم ملی تنها 50 درصد از توانایی خود را به نمایش گذاشت.

کد مطلب: ۱۲۱۲۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد تیم ملی برابر سوریه زنگ خطر را به صدا درآورد؛ نداشتن بازی تدارکاتی تاثیر خودش را گذاشت

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با پانا، درباره عملکرد تیم ملی ایران مقابل سوریه در اولین هفته از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا گفت: « به اعتقاد من تیم ملی بازی خوبی مقابل سوریه ازائه نداد. این در حالی است که ملی‌پوشان چند ماه گذشته در منامه بازی‌های خوبی ارائه داده بودند اما در این دیدار افت تیم ملی کاملا محسوس بود. ملی‌پوشان در منامه با اقتدار حریفان خود را شکست دادند و همین موضوع باعث شد ما به ادامه همین روند خوشبین باشیم اما شرایط بازی الان تیم ملی با چند ماه پیش خیلی متفاوت بود. »

وی نبود بازی‌های تدارکاتی را مهم‌ترین دلیل ضعف تیم ملی می‌داند و در این باره می‌گوید: « به نظرم نبود بازی تدارکاتی تاثیر خودش را گذاشت و فدراسیون باید در این خصوص پاسخگو باشد که چرا شرایط مسابقه تدارکاتی را برای ملی‌پوشان فراهم نکردند. دو تیم سوریه و عراق قبل از برگزاری این مسابقات بازی تدارکاتی داشتند و حتی دیدید که تیم عراق موفق شد با کره جنوبی به نتیجه تساوی برسد. این نتیجه نشان از سطح بالای فنی این تیم می‌دهد و قطعا تیم ملی ایران هم مقابل آنها کار سختی خواهند داشت. »

کارشناس فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: « البته سرمربی و مربی تیم هر دو مبتلا به کرونا شدند و از این بابت خیلی ناراحت هستیم و امیدواریم هر چه زودتر سلامتی خود را به دست بیاورند، اما همه تصمیمات در گرو نظرات آنها نیست. این دو می‌توانستند برنامه‌های خود را به مربیان داخلی ارائه بدهند و یا از فاصله دور عملکرد تیم ملی را نظاره‌گر بودند. در نهایت آن چیزی که از عملکرد ملی‌پوشان ارائه شد ضعیف بود. ما برای اولین بار شاهد حضور یک بازیکن چپ پا در دفاع راست بودیم؛ آن هم بازیکنی که برای نخستین بار تجربه حضور در این رقابت‌ها را داشت. »

ذوالفقارنسب عنوان کرد: « من اگر بخواهیم عملکرد تیم را ارزیابی کنم به جرات می‌گویم تیم ملی ۵۰ درصد توانایی‌های خود را در برابر سوریه به نمایش نگذاشت. تیم ما به لحاظ شخصیت، برنامه و هوشمندی مثل هنیشه نبود و چندین موقعیت برای تیم سوریه ایجاد شد و حتی گلی هم که به ثمر رسید از طریق یار سوری برای ما شرایطش فراهم شد. »

وی ادامه داد: « با این حال تیم ملی موفق به کسب سه امتیاز این بازی شد. اما شرایطی که ملی پوشان در این دیدار داشتند و عملکردی که از خودشان به روز دادند زنگ خطر را برای تیم ملی به صدا درآورده است.در مقابل عراق هم بازیکنان باید نهایت دقت و تمرکز را به کار بگیرند. البته آنها وقتی برای تمرین ندارند. الان وقت آزمایش کردن بازیکنان جدید نیست چرا که ممکن است سطح کیفی بازی را پایین بیاورند. »

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در پایان درباره بازی با عراق که قرار است سه‌شنبه برگزار شود، گفت: « من فکر می‌کنم تیم ملی بازی با سوریه را دست کم گرفت اما نباید برابر عراق چنین تفکری را داشته باشند چرا که عراق برابر کره بازی را تساوی کردند و در این دیدار تمام هدفشان این است که برنده میدان شوند. بازیکنان تیم ملی باید بدانند اگر ذر منامه خوب بازی کردند، آن رقابت‌ها تمام شده و الان شرایط دیگری فراهم شده بنابراین تمام هدف خود را روی ارائه بازی قوی و قابل قبول بگذارند. آنها به هیچ عنوان نباید امتیاز از دست بدهند تا جایگاه خود را متزلزل کنند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار